NINČEVIĆ PONUDIO RJEŠENJA Kandidat za gradonačelnika Zadra predstavio ideju za izgradnju ‘zelenih’ podzemnih garaža

Mladen Ninčević, kandidat za gradonačelnika Zadra, održao je prvi u nizu planiranih sastanaka s građanima, a tema ovog susreta bila je rješavanje ključnih problema grada – parkinga i zelenih površina. Na sastanku su predstavljena konkretna rješenja koja bi mogla unaprijediti svakodnevni život Zadrana, a Ninčević je objasnio kako je moguće modernizirati grad bez velikog opterećenja za gradski proračun.
Rješenja za parkiranje
Mladen Ninčević osvrnuo se na problem parkiranja u Zadru, naglašavajući kako je grad u posljednjim desetljećima doživio brz razvoj, što je dovelo do povećanja broja automobila.
– Prije 50 godina, kad su se gradile zgrade, naravno da nije bilo planirano da će biti tako puno automobila. Međutim, kako je grad napredovao, tako je i potreba za parkirnim mjestima postala sve veća, rekao je Ninčević, objašnjavajući da grad ima ograničena sredstva za ulaganje u infrastrukturu.
– Razmišljali smo o tom problemu s obzirom da grad ima ograničena sredstva, bilo je najlogičnije da pronađemo način koji ne uzima gradska sredstva. Jedan dio koncepta je taj da mi sudjelujemo zajedno s vlasnicima stanova, koncept koji bi mogao zaživiti je taj da ljudi kupe svoje parkirno mjesto u dijelu gdje žive. Mi smo izračunali okvirno koliko bi to koštalo – 7-8 tisuća eura, čak sam se potrudio pa sam razgovarao s bankom da vidim bi li ona to financirala i uglavnom su bankari bili spremni to financirati na 10-tak godina. Tako da bi to parkirno mjesto koštalo mjesečno 70-80 eura i za deset godina ono postaje vaše, samim time vaš stan vrijedi puno više, ako ga ikad mislite prodati. Znači, time bi riješili taj problem kad dođemo kući nakon posla i vrtimo se oko zgrade jedno deset krugova jer ne znamo gdje ćemo s autom i za jedan relativno primjeren novac, dodao je Mladen Ninčević, objašnjavajući svoju ideju za rješenje problema gradskog parkiranja.
Pitanje iz publike
Jedan od građana postavio je pitanje o tome što će se učiniti za one koji ne mogu priuštiti kupovinu parkirnog mjesta, s obzirom na druge im opterećujuće i nemale financijske obveze poput stambenih kredita:
– Nemaju svi ljudi za parking, čisto sumnjam da imaju baš svi odvojit 70 eura za zakup parkinga, imaju kredite i sl. Hoće li to grad njima pomoći isfinancirati?
Ninčević je odgovorio kako Grad raspolaže ograničenim proračunom, ali da će se sredstva za takve subvencije pažljivo planirati.
– Treba vidjeti koliko je moguće iz tih sredstava pripomoći, jer ako daješ jednom, moraš dati svima. Znači, ja nisam za to da dam jednom, a drugom ne. I ja mislim da je zato taj dio bolje riješavat s bankama pa tražiti 20 godina kredit, a ne 10, pa umjesto da bude 70, bude 35 eura mjesečno. Jer da vi imate na svom terenu kuću i da vam fali garaža, morali bi je vi napraviti, ne bi vam je ja subvencionirao. I koliko san ja skužia, ljudi nisu protiv toga, mislim da im je puno veći problem da nemaju parking nego da nešto plate, rekao je Ninčević.
Podzemne etaže i zelene površine
Osim rješenja za parkirna mjesta, Ninčević je predstavio i ideje za izgradnju podzemnih garaža, što bi omogućilo oslobađanje površinskih prostora za zelene površine i sadržaje za djecu.
– Mi smo radili jednu kratku analizu gdje bi mogli graditi podzemne etaže. Pozitivna strana toga je da bi svi automobili bili u podzemnoj etaži, a onaj dio iznad bi ostavili i ozelenili i napravili nekakve sadržaje za djecu, znači da kad izađete iz svog stana da vam sve bude zeleno, da automobila apsolutno nema vani. To je isto i da možemo pustit djecu vani da se igraju i ne moramo strahovat da će ih zgazit neki automobil. Tako je bar u uređenom svijetu, nisam ja ovo izmislio, nije ovo topla voda, objasnio je Mladen Ninčević, govoreći o svom planu ‘zelenih’ garaža.
Ovaj sastanak bio je samo početak njegovih susreta s građanima, a kako je najavio, tijekom kampanje planira detaljno predstaviti sve aspekte svog programa, koji uključuje osam ključnih točaka za unapređenje života u Zadru. Građani su pozvani da aktivno sudjeluju u dijalogu i doprinesu oblikovanju budućnosti njihova grada.