NOVI BOJKOT KONZUMA Hoćete li sudjelovati?
![](https://i0.wp.com/www.antenazadar.hr/wp-content/uploads/2022/08/Benkovac-Foto-Matija-Lipar-50.jpg?fit=1500%2C1000&ssl=1)
U Hrvatskoj danas započinje najavljeni tjedni bojkot trgovačkog lanca Konzum na temelju ankete koju je među građanima provela platforma Halo, inspektore na svojoj Facebook stranici 5.veljače.
Najslabiji opći bojkot dosad
Odlukom potrošača prvi trgovački lanac koji će se bojkotirati tjedan dana – od subote, 8. veljače, do petka, 14. veljače – jest Konzum. U anketi je zabilježeno 211.638 glasova od 144.732 glasača. Za bojkot Konzuma bilo je 31.7 posto glasača, a nakon njega slijede Plodine s 29.1 posto i Studenac sa 6.87 posto.
Uz tjedni bojkot, 7. veljače bio je i treći uzastopni petak u kojemu su građani pozvani da se suzdrže od svih oblika plaćanja, no bojkot je prošao najslabije od dosadašnja tri.
Prema podacima Porezne uprave, broj računa izdanih u trgovini na malo u petak od 0:00 do 15:00 sati za 25 posto je bio veći nego u prošli petak, kad se također provodio bojkot, a ukupni iznos izdanih računa za 37 posto veći, međutim, u odnosu na petak, 17. siječnja, kad nije bilo bojkota, broj računa manji je za 15, a iznos za 20 posto.
Ujedno je jučer stupila na snagu vladina Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i kategorija proizvoda u trgovini na malo, kojom utvrđuje listu 70 proizvoda s ograničenim cijenama, a tom mjerom želi se pomoći građanima u zaštiti od visokih cijena u trgovinama.
Lista proizvoda s ograničenom cijenom
Na prijašnjoj listi, koja je utvrđena u rujnu 2023. godine, bilo je 30 proizvoda, a sada ih je 70. Za novih 40 proizvoda trgovci su dužni osigurati najmanje jednu vrstu artikla iz iste kategorije proizvoda po najvišoj utvrđenoj cijeni. Kad se iscrpi određeni proizvod, obaveza je trgovca uvrstiti drugi po ograničenoj cijeni.
Kako bi se omogućilo pravovremeno i jasno informiranje potrošača o cijenama proizvoda koji su obuhvaćeni odlukom, propisana im je obveza da na jasan, vidljiv i čitljiv način istaknu vizualnu identifikacijsku oznaku uz maloprodajnu cijenu.
Na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je uspostavljena, trgovci su dužni istaknuti i plakat koji sadrži minimalno vizualnu identifikacijsku oznaku i popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom iz svake kategorije proizvoda koje nude u svom asortimanu, a obuhvaćeni su odlukom.
Dodatno se propisuje obveza za sve prodajne objekte veće od 400 četvornih metara da osiguraju zasebne dijelove u prodajnim prostorima za prodaju artikala iz točke II. i III. ove Odluke, sukladno propisima o hrani i predmetima opće uporabe, piše Index.hr.