ZADRANI OGORČENI Trgovci nam naplaćuju čak i stare oštećene vrećice
U građanima se iz dana u dan zakuhtava sve veća ogorčenost prema nekim trgovačkim lancima, oko čega su se i našem portalu javili sa svojim žalbama. Objava Gorana Perovića u popularnoj zadarskoj Facebook grupi „Trn u oku“ privukla je našu pažnju i izazvala raspravu među članovima. Perović je ukazao na praksu naplate vrećica u trgovinama, a njegova objava otkriva detalj koji je mnogima promaknuo:
-Ako niste znali… Na računu, na kraju popisa kupljenih artikala lijepo stoji: ‘vrećica treger’. Da, to vam je ona vrećica što se sada naplaćuje, ali to nije sve. Naplaćuju vam i oštećene vrećice u koje je (u ovom slučaju) unaprijed upakirana roba na sniženju…Tek toliko da znate.
Ova objava izazvala je niz reakcija i komentara. Mnogi su istaknuli da su se i sami susreli s naplatom vrećica koje nisu tražili, posebice kada je riječ o pakiranjima sniženih proizvoda koji su već unaprijed zapakirani u vrećice koje su, prema njihovom mišljenju, trebale biti uključene u cijenu proizvoda, osobito ako su stare i oštećene.
Osim što se naplaćuju vrećice koje kupci nisu tražili, dodatnu frustraciju izaziva praksa naplate vrećica na samoposlužnim blagajnama. Naime, na nekim blagajnama sustav ne dopušta unos “0” kod pitanja o broju uzetih vrećica. Kupac je prisiljen upisati najmanje „1“, čak i ako fizički nije uzeo nijednu vrećicu, a ta „nepostojeća“ vrećica naplaćuje se 15 centi.
-Kupila sam samo jednu čokoladicu, nisam uzela vrećicu, ali nisam mogla završiti račun bez da upišem broj jedan. Na kraju sam platila vrećicu koju nikad nisam dobila, komentirala je jedna članica grupe.
Građani su nezadovoljni ovakvim praksama i traže veću transparentnost od trgovina. Naplata vrećica uvedena je kao dio ekoloških mjera, ali mnogi smatraju da ovakve situacije nemaju veze s očuvanjem okoliša, već s dodatnim troškovima za kupce.