TRGOVINE PRAZNE Prodavačica: Jutros smo imali sat vremena potpune tišine

Prvi obilazak trgovina jutros je pokazao da je bojkot kupnje u Zadru znatnim dijelom uspio. Obilazeći nekoliko trgovačkih lanaca u centru grada primijetili smo puno manji broj kupaca. Neki su bili sasvim prazni, a o bojkotu su možda najbolje govorile police s pekarskim proizvodima koje su inače u ovaj sat već prazne i proizvodi rasprodani, a sada su police pune.

Neke prodavačice kazale su nam kako su očekivale drastičniji pad broja posjetitelja, dok druge ističu da je današnja posjećenost znatno slabija nego uobičajeno za ovaj dan u tjednu.

-Ljudi su ipak došli, ali znatno manje nego inače. Jutros smi imali sat vremena potpune tišine, rekla nam je prodavačica iz jednog trgovačkog lanca.

S druge strane, situacija u gradskim kafićima potpuno je suprotna. Terase su bile ispunjene kao i svaki dan, bez ikakve razlike.

-Jutros mi je ušao gost u kafić, plaćajući kavu za van upitao me: “Danas ne bojkotiramo kavu, jel tako?”, rekla nam je konobarica koja smatra da ljude ne možemo natjerati da se odreknu svoje kave i druženja.

Neki prolaznici smatraju kako se ne može od svih očekivati sudjelovanje u bojkotu, ali da nam je to ipak jedina snaga protiv ovakvih nepravdi. Kao pojedinci ne možemo ništa, međutim, “kad se male ruke slože, sve se može”.

-Ljudi koji su se danas pojavili u dućanima, nisu se pojavili zato što su protiv nas ostalih. I oni žele da se cijene spuste, ali su pali  na manipulaciju kompanija koje su nas pokušale uvjeriti da nećemo imati utjecaja i da ćemo nadoknaditi taj dan bojkota dan prije i dan poslije. Prepali su se što smo se napokon odlučili oduprijeti. Što se događa s onim namirnicama kojima rok trajanja vrijedi do danas, s kruhom, svim onim salatama i pekarskim proizvodima, to sutra neće valjati i drago mi je da neće, rekla nam je  gospođa koja je sigurna u utjecaj bojkota.

Ostaje za vidjeti hoće li ovakav oblik protesta utjecati na trgovce ili će ostati tek simbolična akcija koja je uspjela samo na jednom ogranku konzumerizma – u trgovinama, ali ne i u svakodnevnom ritmu grada u kafićima. Jasno je, međutim, da je bojkot izazvao pažnju i potakao razgovore o problemima građana, što je možda prvi korak prema promjeni.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...