SIGURNOSNE MJERE Što zadarski učenici kažu o zaključavanju škola? Nije ugodno, ali nećemo oko toga raditi dramu

Na zaključavanje škola tijekom nastave  obrazovne ustanove odlučile su se zbog nedavnog incidenta u Zagrebu kada je 19-godišnjak ušao u osnovnu školu i napao djelatnike, a jednog učenika usmrtio. Dok školski ravnatelji sigurnost navode kao glavni razlog ove mjere, među učenicima nekih škola u Zadru koje smo danas obišli, mišljenja su podijeljena.

– Razumijem da žele spriječiti ulazak onih koji tu ne bi smjeli biti, pogotovo nakon onog što se dogodilo u Zagrebu. Meni je to ipak pretjerivanje. Škola ne bi trebala nalikovati zatvoru, kaže Luka, učenik trećeg razreda srednje škole. Smatra da zaključavanje stvara nepovjerenje i otežava ulazak za one koji zakasne ili nešto zaboravile vani.

S druge strane, neki učenici podržavaju ovu mjeru upravo zbog straha od sličnih incidenata.

-Nakon što sam čula što se dogodilo u Zagrebu, osjećam se sigurnije kada znam da su vrata zaključana. Danas nikad ne znaš što se može dogoditi, kaže Karla koja vjeruje da zaključavanje škola smanjuje rizik od ulaska opasnih osoba.

-Naravno, nije zgodno kad zakasniš, ali naša sigurnost je bitnija od toga.

Među učenicima ima i onih kojima zaključavanje nije osobito važno. Petra, učenica prvog razreda srednje škole kaže:

– Ako zakasnim, samo pozvonim i puste me unutra. Neću oko toga raditi dramu. Ionako nije toliko ozbiljno. Mislim da se ljudi žale jer mogu, ali da ni njima ne smeta toliko koliko kažu. Jedino kužim pušače koji ne mogu izaći vani zapalit kao što su to ranije mogli.

Ipak, neki izražavaju frustriranost prema mjeri jer smatraju da utječe na svakodnevna događanja, poput onih kada moraju brzo izaći zbog nečeg hitnog ili ukoliko nešto zaboirave.

-Zaključana vrata samo otežavaju stvari, kaže Ivan, dodajući da bi škole trebale imati kartice za učenike koji bi omogućio lakši ulazak i osigurao kontrolu.

Nakon incidenta u Zagrebu, zaključavanje škola mnogima se čini kao nužno zlo, ali neki učenici zaključuju da sigurnost ne bi smjela dolaziti po cijenu slobode. Ono što se čini zajedničko je da bi škole trebale više razgovarati s učenicima kako bi pronašle rješenje koje zadovoljava sve strane.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...