OBORILI SVE REKORDE Klišmanić: Sa 1,6 milijuna putnika ova je godina bila najuspješnija u povijesti zadarske Zračne luke!

U Zračnoj luci Zadar iznimno su zadovoljni godinom na izmaku, i po broju prihvaćenih putnika i brojem zrakoplova, saznajemo od direktora Josipa Klišmanića koji se u razgovoru za naš portal osvrnuo na ovu poslovnu godinu.

Naime, za “supersezonu” na zadarskom području uvelike su zaslužni rezultati Zračne luke Zadar koja je po prvi put oborila rekord s nešto manje 1,6 milijuna putnika, što je za 29 posto više u odnosu na lani. Milijunti putnik, koji je svake godine proslavljan početkom rujna, ove je sezone dosegnut mjesec dana ranije, početkom kolovoza.

Rujan je bio na 30-postotnom povećanju, travanj i svibanj preko 100 posto, srpanj i kolovoz također rekordni, a u kolovozu Zračna luka Zadar odradila je 335,000 putnika i 1554 zrakoplova, što je najveći mjesečni promet u povijesti Zračne luke. Također, početkom srpnja ACI Europe, organizacija europskih zračnih luka, u svom Izvješću o povezanosti aerodrome Europe, objavio je da je Zračna luka Zadar treća po rastu prometa u Europi u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu i svrstana je po prvi put u srednje zračne luke, odnosno one od 1 do 10 milijuna putnika, ističe Klišmanić.

Napominje kako je to rezultat to povećanog broja linija i rotacija Ryanaira te ostalih aviokompanija, ali i marljivog rada svih djelatnika Zračne luke. Letovi su potrajali sve do konca listopada dokad su na zadarsku Zračnu luku slijetali i polijetali zrakoplovi s turistima, a odmah nakon toga uslijedio je početak rekonstrukcije zgrade terminala Zračne luke, što je tek početak realizacije složenog projekta prema arhitektonskom rješenju Arhitektonskog biroa Ante Kuzmanića iz Splita:

– Radovi su počeli, izmijenjeni su putnički tokovi. Radi se na uklanjanju unutarnjih elemenata zgrade u odlascima i na elektro-radovima. Ograda budućega gradilišta je postavljena. Projekt će se realizirati fazno, a ova faza u kojoj se rekonstruira dio zgrade u kojem se nalaze putnički odlasci trebala biti završena do kraja 2025. godine. Sam terminal bit će pušten u funkciju za ljetnu sezonu letenja 2026. godine, kaže Klišmanić, dodajući kako je investicija vrijedna oko 13 milijuna eura te da očekuje pomoć Ministarstva, no da će se proširenje terminala većinom financirati sredstvima Zračne luke.

Poznato je da Zračna luka Zadar već godinama ima najveći rast prometa te da je premašila svoje kapacitete. Zbog toga smo morali krenuti u potpunu rekonstrukciju zgrade koja će se transformirati u skladu s time. Predstoji nam izazovno razdoblje u kojem će se Zračna luka Zadar pretvoriti u moderan i reprezentativan objekt kakav Zadrani i njihovi gosti zaslužuju. Benefiti su brojni, od većeg prostora u odlaznom dijelu, do širenja ponude komercijalnog sadržaja i konačno boljeg poslovanja same Zračne luke Zadar. Proširenje terminala omogućit će dodatno povećanje prometa koji je i ove godine bio rekordan. Naime, sa 1,6 milijuna putnika ova je godina bila najuspješnija u povijesti zadarske Zračne luke s obzirom da su oboreni svi dosadašnji rekordi u broju putnika, ističe Klišmanić.

U 2024. također je realiziran i projekt “Elektrifikacija i ekologizacija sustava prihvata i otpreme zrakoplova u Zračnoj luci Zadar”. Njime je Zračna luka Zadar postala prva »zelena« zračna luka u regiji. Energija se proizvodi solarno, a strojevi za prihvat i otpremu te sami zrakoplovi, napajaju električno. Projekt je dovršen prije roka 31. listopad 2024. Ugovor vrijedan 16 milijuna eura, od čega je 10 milijuna osigurala Europska unija, potpisan je u Zračnoj luci Zadar još lani za projekt proširenja stajanke, elektrifikaciju i ekologizaciju sustava prihvata i otpreme zrakoplova u Zračnoj luci Zadar, koji se sufinancira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Ugovor su potpisali direktor Josip Klišmanić, te za zajednicu ponuditelja Građevinarstvo i proizvodnja Krk d.d. predsjednik Uprave Sanjin Purić i za Magnum supra d.o.o. direktor Tomislav Bolotin.

Zahvaljujući sjajnoj pripremi ovog kompleksnog projekta, mi smo jedina zračna luka u Europi koja je nakon pandemije koronavirusa dobila ta sredstva. Uvjeti Europske komisije za zračni promet vezane na zelene politike vrlo je kritičan, a presudno je bilo što smo mi ovim projektom uspjeli dokazati kako našu emisiju CO2 smanjujemo gotovo za polovicu, pojašnjava direktor Zračne luke Zadar.

Naime, ovim je projektom zamijenjen postojeći sustav prihvata i otpreme zrakoplova koji se napaja fosilnim gorivima s novom opremom na električni pogon, te osiguranje ekološki prihvatljivog sustava napajanja zrakoplova i opreme iz obnovljivih izvora energije, kako bi se smanjile emisije štetnih plinova u okoliš, a provedba projekta rezultirala bi s očekivanim smanjenjem emisija CO2 od čak 47,52 posto.

Za iduću godinu najavljene su i neke nove linije i aviokompanije, primjerice linija Edelwiessa, trvtke kćeri Swiss-a koja uvodi lniju za Zurich od kraja lipnja do kraja kolovoza i to dva puta tjedno. Do kraja godine broj putnika zaustavit će se na nešto manje od 1.6 milijuna, što je rast od 29 posto. Porast broja putnika očekuje se i u sljedećim godinama, no ipak ne toliki kao u protekloj godini, zaključuje direktor zadarske Zračne luke.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...