TRAGEDIJA U NOVOM SADU Poginulo najmanje 13 ljudi, među njima i jedno dijete (6). Puna bolnica, preko 30 ozlijeđenih za sada…

Dio nadstrešnice kod Željezničkog kolodvora u Novom Sadu urušio se danas oko 12:00, poginulo je 13 osoba, a više od 30 ih je ozlijeđeno, prenosi N1. Na terenu su i dalje u kasnim posljepodnevnim satima brojne ekipe Hitne pomoći, vatrogasna vozila i bageri koja pomažu ukloniti ruševine, pod kojima nažalost -možda ima još tijela.

Urušila se nadstrešnica koja se nalazila iznad ulaznih vrata kolodvora. Riječ je o zgradi koja je prvi put renovirana 2021. godine, a nakon par mjeseci je ponovno krenulo njeno renoviranje, svečano je nedavno, ovog ljeta, otvorena 5. srpnja.

Izvođač radova na rekonstrukciji željezničke stanice u Novom Sadu, čiji se dio u petak urušio zbog čega je, prema posljednjim inofrmacijama, poginulo 11 osoba, bio je kineski konzorcij CRIC&CCCC (“China Railway International Co.Ltd” i “China Communications Construction Company Ltd”). Tvrtka “Infrastruktura željeznice Srbije” dva sata nakon nesreće je priopćilo da nadstrešnica koja je pala nije bila predmet rekonstrukcije, već da je u okviru rekonstrukcije rađena “unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice”. Rekostrukcija Željezničke stanice u Novom Sadu odvijala se u dvije faze. Sudeći prema priopćenju tvrtke “Infrastrukture željeznice Srbije” ni u jednoj fazi predmet rekonstrukcije nije bila nadstrešnica koja se danas srušila na građane, ali se radilo na krovu, kao i fasadi iznad i ispod nadstrešnice…

“Nadstrešnica koja je pala na ulasku u stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao dio projekta izgradnje brze pruge Novi Sad- Subotica. U okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice”, navela je Infrastruktura željeznice Srbije…

Podsjetimo, rekonstrukcija Željezničke stanice u Novom Sadu počela još u listopadu 2021. godine, pa je stanica prvi put svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u ožujku 2022. godine, pisao je Danas. Ubrzo je ponovo zatvorena zbog radova. Rekonstruirana zgrada željezničke stanice otvorena je 5. srpnja ove godine, svečano, u Novom Sadu – drugi put. Ministar građevinarstva, prometa i infrastrukture Goran Vesić tada je istaknuo da je željeznička stanica Novi Sad rekonstruirana u dvije faze…

“Uz uvjete Zavoda za zaštitu spomenika sačuvan je izgled stanice kakav je imala ranije, po čemu je i poznata”, izjavio je tada Vesić. Željeznička stanica u Novom Sadu izgrađena je 1964. godine po projektu arhitekte Imrea Farkaša. Projekt rekonstrukcije Željezničke stanice Beograd uradio je Prometni institut CIP. Izvođač radova bio je kineski konzorcij CRIC&CCCC (“China Railway International Co.Ltd” i “China Communications Construction Company Ltd”). Ovaj konzorcij firmi China Railway International Company (CRIC) i China Communications Construction Company (CCCC) bio je generalni izvođač radova za inženjering, nabavku i izgradnju (EPC) na dionici pruge Beograd – Stara Pazova, odgovoran za projektiranje i izgradnju pruge Beograd – Stara Pazova.

Kako je sam konzorcij objavio u Večernjim novostima početkom 2023. godine, kineski izvođač radova odgovoran je i za izgradnju projekta pruge Novi Sad – Subotica – državna granica. Portal eKapija je u srpnju ove godine podsjetio da je uoči puštanja u promet brze pruge od Beograda do Novog Sada, stanična zgrada željezničke stanice u Novom Sadu djelimično preuređena, kada je ugrađen lift koji spaja predvorje i perone stanice, a urađeni su i sadržaji za djecu, čekaonica na prvom katu, fasada prema peronima i prostor ispred stanične zgrade. Ipak to je, ispostavit će se, navodi ovaj portal, bila samo prva faza sređivanja ove stanične zgrade, čije je središnje predvorje sa šalter salom u međuvremenu u potpunosti zatvoreno za putnike, a oni su preusmjereni u manji, bočni dio stanice gdje su otvoreni privremeni šalteri i koridor za protok putnika u dolasku i odlasku. U središnje predvorje uselili su se majstori kada su krenuli i znatno ozbiljniji građevinski radovi u staničnoj zgradi, u odnosu na prvu fazu radova.

“Kako su proljetos precizirali iz Infrastrukture željeznice Srbije, ovi radovi obuhvatili su završetak zamjene mramornih površina na cijeloj zgradi, završetak izolacijskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosiječnih kapaciteta u stanici Novi Sad. Radovima druge faze rekonstrukcije obuhvaćena je i zamjena stolarije u staničnoj zgradi, kao i uređenje šalterskih prostorija. Na ulazu je izgrađena i galerija. Rekonstrukcijom stanice Novi Sad bili su obuhvaćeni i radovi u tehničkim prostorijama – Centru za daljinsko upravljanje, Telekomandi, prostorijama otpravnika vlakova, relejnim i TK prostorijama, kao i u drugim tehničkim prostorijama”, objavila je tada eKapija.

Ministar graditeljstva Goran Vesić rekao je da će se u narednim danima tražiti i utvrđivati ​​odgovornost svakog pojedinca zašto se to dogodilo kada je kolodvor rekonstruiran. “Nadam se da se ovako nešto više nikada neće ponoviti. Ovaj dio kolodvora nije rekonstruiran, rekao je, a idućih dana ćemo tražiti osobu koja je odgovorna i rekla da ovaj dio kolodvora nije za rekonstrukciju”, dodao je ministar.

Zbog nesreće koja se dogodila u Novom Sadu otkazano je nekoliko događanja planiranih za danas i tijekom vikenda. Među otkazanim manifestacijama su Novosadski dani piva, festival “Bezvremeni”, Kupusijada u Futogu, tribina Nezavisnog društva novinara Vojvodine “Zakon koji menja sve”, kao i akcija za udžbenike “Kreni-promeni”. iz Novog Sada. Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić rekao je da gradske službe pomažu “punim kapacitetom”. Novinarima je rekao da su se gradske službe “stavile na raspolaganje državnim službama”.

“Izražavam veliko žaljenje što se ova tragedija dogodila u Novom Sadu”, rekao je Đurić. Dodao je da će, “u skladu sa svim procedurama”, nakon što nadležni završe istragu, javnost izvijestiti o daljnjim koracima.

“U ovom trenutku sva naša pažnja usmjerena je na pružanje pomoći svima koji su pogođeni ovom nesrećom”, rekao je Đurić. Kako doznaje N1 Srbija, djevojčica (14) je spašena. Živa je, ali ne zna se u kojem stanju. Pod ruševinama je još jedna žena, također živa, no do nje je trenutno još uvijek teško doći. Spašavanje 14-godišnjakinje je trajalo oko četiri i pol sata, a cijelo to vrijeme spasioci su bili u kontaktu s njom. Baš kao što su i sa ženom kojoj se još pomaže…

Ubrzo nakon što je spašena 14-godišnja djevojčica, potvrdio je N1 Srbija. Spasitelji su došli i do žene koja je bila živa pod ruševinama. Hitna pomoć ju je odmah prevezla u bolnicu i još se uvijek ne zna koliko je ozlijeđena. Zbog nesreće i brojnih poginulih, određeno je da će 2. studenoga biti Dan žalosti. Republika Srpska je također izabrala taj datum…

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...