ZAVRŠAVA LJETNI RED LETENJA Klišmanić: Prezadovoljni smo, ostvarili smo promet 30 posto veći od lanjskog
Zadnjeg dana listopada u Zračnoj luci Zadar završava ljetni red letenja. Ova je godina bila najuspješnija u povijesti Luke s obzirom da su oboreni svi dosadašnji rekordi u broju putnika.
Naime, već u srpnju su imali prvi rekord kada su ujedno prvi put u povijesti Zračne luke u jednom mjesecu ostvarili promet od preko 300.000 putnika, a 8. kolovoza ostvarili su novi rekord kada je milijunti putnik prošao kroz zadarski aerodrom mjesec dana ranije nego lani.
Brojke su već tada pokazale da, unatoč prošlogodišnjem prometu od 1,1 milijun putnika, Luka već u srpnju ide ka novim rekordima, što su već najavili i rezultati za lipanj u kojemu je promet, odnosu na isto razdoblje prošle godine povećan za gotovo 30 posto, a u srpnju za čak 40 posto. Naime, u srpnju su imali rekordnih 326.000 putnika, što dosad nije zabilježeno u povijesti ovog aerodroma.
Direktor Zračne luke, Josip Klišmanić, osvrnuo se na ovu sezonu, ističući kako su iznimno zadoviljno ovom sezonom:
– Ostvarili smo promet 30 posto veći od lanjskog, s tim da smo prošlogodišnji rezultat ostvarili već u kolovozu. Tako smo i dolazak milijun i pol putnika imali već do kraja rujna, što su sve skupa pokazatelji vrlo pozitivnih trendova za Zračnu luku koji će se nastaviti i u narednim godinama. Ove su nam brojke i opravdanje za sve one investicije koje planiramo provesti u budućnosti, kazao nam je Klišmanić, kojega smo pitali i što je s rekonstrukcijom Luke, odnosno kada započinje njeno širenje.
– Čim ovih dana završi ljetni red letenja, krećemo u širenje terminala, kako bismo povećali kapacitet odlazaka, najavljuje Klišmanić.
Naime, riječ je o mega projektu proširenja terminala i uzletno-sletne staze, što će omogućiti prihvat prekooceanskih letova i još veći broj putnika. Kapacitete će, zbog operativnosti Luke, proširivati u fazama, te će ih prva faza proširenja terminala stajati oko šest milijuna eura, nakon čega odmah započinju s drugom fazom – širenjem stajanke radi jednorednog parkiranja zrakoplova.
Ova faza predviđa i ugradnju uređaja za napajanje zrakoplova električnom energijom te nabavu eleektroopreme i ugradnju foto-naponske elektrane kako bi zrakoplovima osigurali napajanje sunčevom energijom. Ovim projektom zadarska Zračna luka, inače prva “zelena luka” čitave regije, postaje i prva luka u Hrvatskoj sa solarnim punjenjem zrakoplova te prva s električnim autobusom.