NOVA PRAVILA “Jedan asistent na više djece s teškoćama? Može! Ako se klonira…”
Djeci s teškoćama u razvoju Ministarstvo obrazovanja smanjilo je broj asistenata u posebnim razredima na – samo jednog! Kažu “dovoljno je” jer je u razredu još i učitelj – edukacijski rehabilitator.
Uz to, takav potez, smatraju, pridonijet će razvijanju samostalnost kod djece s teškoćama. Roditelji su očajni. Boje se incidenata u razredima koje pohađa više djece sa sasvim različitim teškoćama i poručuju kako ovakav potez ne pridonosi osamostaljenju nego većoj nesigurnosti njihove djece u školskim klupama.
“U razredu moje kćeri osmero je učenika s teškoćama, sedmero njih je dobilo rješenje da imaju pravo na asistenta. A samo jedan po ovom Pravilniku smije biti u razredu… S ovim se poništavaju praktički njihova rješenja. Ne znamo kako će izgledati prvi dan u školi, kako će učiteljica s njih osmero, tko će njih dočekati, ne znaju tko će ih dočekati, nepoznata osoba dolazi u razred. Bojimo se incidenata, i to jako! Djeca u posebnom razrednom odjeljenju nemaju jednu teškoću nego višestruke poteškoće”, objašnjava Andrea Lučić, majka autistične djevojčice, učenice OŠ Resnik, i predsjednica udruge RaSTEM u SPEKTRU.
Predstavnici udruge RaSTEM u SPEKTRU zbog novog su se Pravilnika obratili pravobranitelju za osobe s invaliditetom i pravobraniteljici za djecu. Traže da se preispita jesu li odredbe novog Pravilnika o pomoćnicima u nastavi uopće u skladu sa zakonom jer se njihovoj djeci oduzima stečena prava.
Na potez ne gledaju s odobravanjem niti asistenti u nastavi. Predsjednica udruge Pomoćnici u nastavi Nataša Pavičić gostujući u emisiji N1 Studio uživo istaknula je kako je udruga uputila primjedbu na prijedlog Pravilnika o pomoćnicima u nastavi dok je još bio u javnoj raspravi no u ministrastvu nije bilo sluha za prijedloge struke, donosi N1.
“Može li jedan pomoćnik raditi pokrivati potpore više djece u posebnom razrednom odjeljenju sa višestrukim teškoćama. Može! Ako se klonira”, ironična je predsjednica PUN-a Nataša Pavičić koja kaže kako ne razumije zašto Ministarstvo nije zadržalo rješenje koje se primjenjuje posljednjih godina – da škole same odlučuju o broju pomoćnika koje im trebaju u školskoj godini.