Hrvati otkrivaju nedostatke apartmana na Jadranu: “Pokajali smo se što smo došli”, ali… ima i druga strana
Ljetovanje na Jadranu, gdje cijene apartmana mogu premašiti i 100 eura po noćenju, za mnoge predstavlja idealnu priliku za odmor uz more. Međutim, visoka cijena ne jamči uvijek zadovoljstvo te i skuplji apartmani ponekad ostave goste razočarane, piše Index.
Iako apartmani na slikama izgledaju privlačno, mnogi turisti pri dolasku otkriju nedostatak osnovnih potrepština ili se suoče s neobičnim, odnosno bizarnim pravilima. Na primjer, neki iznajmljivači zahtijevaju odobrenje za korištenje klima-uređaja, uz kaznu od 150 eura za nepoštivanje tog pravila.
Također, u jednom apartmanu, gdje noćenje košta 100 eura, gosti su morali dodatno platiti za korištenje perilice rublja – 3 eura za 15 minuta i 5 eura za 30 minuta pranja. Cjenik je bio zalijepljen na samoj perilici. Ovakve situacije gotovo sigurno kvare odmor, posebno kada je smještaj skupo plaćen…
No, s druge strane, postoje i iznajmljivači koji nadmašuju očekivanja, nudeći dodatne pogodnosti koje opravdavaju cijenu i čine boravak ugodnijim. Troje čitatelja podijelilo je s nama svoja nezadovoljavajuća iskustva s apartmanima na Jadranu ističući kako smještaj nije bio vrijedan novca koji su za njega platili.
“Ja bih bez ovoga zabranila iznajmljivanje”…
Josipa (28) podijelila je s nama razočaravajuće iskustvo s apartmanom koji je unajmila prošle godine u predsezoni u Puli. Budući da je u grad išla povodom koncerta, zajedno s prijateljicom tražila je smještaj bliže areni, zbog čega im plaže nisu bile u blizini.
Noćenje su platile 90 eura, a rezervirale su tri noći. Iako je na slikama bio vidljiv stariji namještaj, po dolasku su shvatile da je namještaj zapravo bio izrazito star, ali apartman je, kaže, bio čist. No, nezadovoljstvo je tek počelo.
“Ne znam odakle da krenem. U tom apartmanu nije bilo deterdženta za pranje posuđa, nije bilo ulja, kave, soli, papra. Ajde, kava, to je možda čak luksuz, ali sol, biber i deterdžent za pranje posuđa mislim da je barem minimum, ja bih bez toga zabranila iznajmljivanje apartmana”, rekla je Josipa.
Kaže da su u kupaonici imale samo sapun za ruke. “Ono što je meni najviše, uz taj deterdžent za suđe, smetalo, to mi se prvi put dogodilo, a bila sam u apartmanima, da nije bilo ni ubrusa za ruke, nije bilo ni kuhinjske krpe. Bila su valjda tri tanjura, tri šalice, tako i vilica, noževa, bez ičega u čemu bismo mi mogli naprimjer ugrijati tu vodu i napraviti si kavu”, govori razočarano.
Apartman nije imao parking, a do plaže se, kako tvrdi, autobusom putuje i do 45 minuta. “To je zapravo u sezoni teški fail od apartmana, ali dobar je za ono što je nama trebalo. Ali da nemaš ubruse i deterdžent za pranje posuđa, evo, to je meni neoprostivo. Ne možeš ujutro za doručak baciti jaja na obično suncokretovo ulje”, zaključila je ona.
“Pokajali smo se što smo uopće došli”
Međutim, Josipino iskustvo ne čini se tako loše naspram Marijinog. Naime, Marija (29) je s partnerom noćenje u Istri platila 115 eura. Kaže da su bili iznenađeni popisom pravila koji ih je dočekao ulaskom u apartman. Upotreba perilice za suđe bila je 5 eura, a perilice rublja 10 eura. Ventilacija iz WC-a ne smije raditi duže od 15 minuta, prepričava.
“Malo nas je to zateklo, ali najviše smo se naživcirali kada smo vidjeli da nemamo daljinski od klime, nego da je ona automatski podešena i mi njome ne možemo upravljati”, priča Marija.
Jednu noć bilo im je vruće i usred noći tražili su da im se klima pojača. “Molba nam nije uslišana. Jedan dan smo nakon ručka otvorili prozor i uslijedila je poruka da biramo hoćemo li otvorene prozore ili da klima radi”, podijelila je čitateljica.
“Od tog trenutka smo se pokajali što smo uopće došli, osjećali smo se kao da smo mala djeca koju netko kontrolira i nismo imali svoj mir niti opuštenost kakvu trebamo imati na godišnjem odmoru”, zaključuje razočarano.
Posljednja čitateljica otkrila nam je što ona najviše zamjera iznajmljivačima. Valentina (28) putuje s obitelji, odnosno s mužem i dvoje djece. “Mi uvijek ostanemo deset dana. Makarska, Zadar, Vodice, uglavnom nikad dosta pribora za jelo, WC papir uvijek jedan, jedna kuhinjska krpa”, požalila se Valentina.
Kaže da ju često i smeta da nema čime ni počistiti pod, naprimjer, a boravak nije kratak, prlja se, naročito kad su i djeca tu. “S obzirom na to da je sada smještaj minimalno 70 eura, mislim da trebaju biti barem osnovne stvari. Barem WC papir ili naprimjer sol. Sve moram kupiti kad dođem”, govori.
Druga strana novčića
Međutim, iznajmljivači s kojima su naše sugovornice imale iskustva nisu pravilo. Štoviše, postoje i oni čiji bi pristup mogao poslužiti kao primjer mnogim drugima. Jedna od njih je Una Pletikosić, čiji je video o pripremi apartmana za goste postao viralan na TikToku, prikupivši 1.9 milijuna pregleda.
“Zamisli, od svih apartmana gost odabere doći baš kod tebe i prvo što mora napraviti je otići u trgovinu. Meni je to totalno glupo”, kaže u videu Una. Ona za goste napuni frižider, i to s pivom, vodom, sokom i bocom vina. Također, gostima osigura i punu zdjelu voća i higijenske potrepštine. Smatra da su apartmani skupi i da najmanje što iznajmljivači mogu učiniti je dati gostima nešto što oni ne očekuju.
“Apartmani su skupi i najmanje što možemo učiniti je dati im nešto što oni ne očekuju”, smatra. Njezini gosti besplatno mogu koristiti i pedaline, kajake i supove, a tvrdi da gostima koji dobiju takvu uslugu nije problem dati novac i za neke usluge koje se plaćaju.
Razgovarali smo s Unom, koja nam je otkrila da se njezina obitelj bavi iznajmljivanjem dugi niz godina, a ona je vođenje preuzela prošle godine. Otkrila nam je koliko ona uloži u dodatno opremanje apartmana i koliko joj se ta investicija isplati.
“Ako netko ostaje dulje od 10 dana, uvijek uložim barem 50 eura u dobrodošlicu: voće, sokovi, pivo, vino, nešto slatko – sve ono što bih voljela da mene dočeka na odmoru”, podijelila je Una.
Međutim, ako netko dolazi na kraći boravak, ne ide u trgovinu, ali kaže da ih u apartmanu čeka aparat za kavu s kapsulama, hladna voda, Cedevita, začini i ulje. “I vrlo važno – dovoljno WC papira. Vjerujte mi, danas je to luksuz!” nasmijala se. Una kaže da su gosti uvijek oduševljeni. “Zahvaljuju kao da su dobili nešto nevjerojatno”, tvrdi.
Una smatra da se ta investicija itekako isplati i da gosti to cijene. “Ako pogledate naše recenzije na Bookingu, gotovo svi komentiraju te male detalje i čistoću”, tvrdi. “Otkad sam preuzela vođenje, ocjene su skočile. Prije je ocjena bila 8.7, a sada je 9.5”, otkrila je ona.
I Una je sama ponekad razočarana uslugom koju dobije u drugim apartmanima. “Ne smatram da vino i voće moraju biti standard za sve, ali čistoća apartmana, svježa posteljina, ručnici i dovoljna količina WC papira – to je osnovno. Kad ja putujem, često sam razočarana jer apartmani nisu čisti kako treba, dočeka me pola role WC papira i uvijek se pitam zašto je to tako. To je minimum koji svaki gost zaslužuje”, zaključila je Una.