FOTOGALERIJA 6. izdanje Zadar Organ Festivala otvoreno uz koncert njemačkog orguljaša Christiana Bischofa
Večeras je u katedrali sv. Stošije započeo izvedbeni dio 6. izdanja Zadar Organ Festivala uz recital Christiana Bischofa, cijenjenog njemačkog orguljaša koji godinama fascinira publiku majstorskom kombinacijom tehničke briljantnosti i nijansirane interpretacije.
Podrijetlom iz Bamberga, Bischof temelje svog glazbenog obrazovanja dobiva u Glazbenoj školi i gimnaziji prestižnog dječačkog zbora Regensburger Domspatzen. Od 2013. do 2023. godine djeluje kao glavni orguljaš i dirigent u župnoj crkvi sv. Margarete u Münchenu, gdje dobiva priliku u potpunosti razviti svoj talent crkvenog glazbenika i koncertnog orguljaša, istovremeno dajući nove poticaje glazbenom životu crkvene zajednice. Od 2023. Bischof se sve više usredotočuje na svoju ulogu orguljaša i umjetničkog voditelja orguljaških koncerata u crkvi. Paralelno s tim, preuzeo je i ulogu povjerenika za orgulje u Nadbiskupiji Münchena i Freisinga.
Ova uloga nadopunjuje njegovu poziciju zamjenika ravnatelja biskupijske glazbe koju obnaša od 2020. godine. Bischof se usavršavao na područjima crkvene glazbe i koncertnog smjera orgulja u Würzburgu i Švedskoj. Njegova karijera obilježena je značajnim glazbenim doprinosima na brojnim projektima, uključujući restauracije orgulja i osnivanje novih koncertnih ciklusa. Redovito djeluje kao predavač, voditelj majstorskih tečajeva i član žirija orguljaških natjecanja. Posebnu naklonost njeguje prema najranijoj orguljskoj glazbi, ali i repertoaru njemačkog romantizma.
Koncert u Zadru otvorio je veličanstvenim Bachovim djelom „Toccata, adagio i fuga u C-duru“, a na programu su se također našle i obrade orkestralnih i klavirskih djela, poput poznate Vivaldijeve „Jeseni“ iz „Četiri godišnja doba“, Mendelssohnovog djela „Preludij i fuga u f-molu“ koji spaja baroknu preciznost s romantičarskim izrazom te Chopinov lirski „Nocturno u f-molu“. Program je obogatito i Kerllov šarmantni i domišljati „Capriccio sopra il Cucu“ inspiriran zovom ptice kukavice, dok je koncert završio Franckovim „Finalom u B-duru“, jednim od najvažnijih i najimpresivnijih djela orguljaškog repertoara.
Ova je virtuozna skladba zaokružila večer i zasigurno prikazala svo bogatstvo boja zadarskih tromanualnih Eisenbarthovih orgulja, kojima je i sam Bischof oduševljen, istaknuvši kako je “ovo njihov najkasnije izgrađeni instrument ove veličine na kojem je imao priliku svirati, a izbor registara omogućava izvedbu različitog repertoara”. Pohvalio je i ugodnu akustiku katedrale, a također i izrazio veselje što je imao priliku nastupiti u Zadru te se predstaviti našoj publici.
Zadar Organ Festival prvi je orguljaški festival na zadarskom području i jedini festival ovakvog tipa u Hrvatskoj koji orguljaške koncerte spaja s interdisciplinarnim performansima. Projekti ZOF-a promoviraju Zadar i suvremene umjetničke tendencije, preispituju tradicionalne okvire u doživljaju orgulja i umjetnosti uopće, ruše stereotipe vezane za orgulje, šire percepciju o izražajnim mogućnostima instrumenta te potiču slobodno i kreativno izražavanje. U svoju slojevitu strukturu integrira povijest Zadra i njegovo disanje kroz stoljeća te podiže vrijednost nedovoljno poznatih zadarskih instrumenata.
Atmosferu s Bischofova koncerta možete provjeriti u fotogaleriji ispod teksta, a program Zadar Organ Festivala provjeriti na njihovoj web stranici.