ODLUKE O VOŽNJI BICIKLA; Nekad je gradska uprava bicikliste strogo kažnjavala, Dobro bi bilo i danas

Dobar vam dan dobri i loši ljudi, zdravi i zadovoljni bili

Danas Zadar vrvi biciklistima. Neka, bolje na njima, nego u automobilima. Za zdravlje.Sve bi bilo dobro da se biciklisti drže reda, ali ne drže i voze svukuda te ugrožavaju sigurnost građana pješaka preko Mosta, Kalelargom čak i Trgom. Slično tako bilo je koncem 19. st. kad je biciklizam ( i sportski i narodni) u Zadru buknuo.
Već 1893. za Velu Gospu utemeljeno je prvo službeno biciklističko društvo (na fotografiji na Velu Gospu u 5.50 ove godine;op.a.), a mnogi građani vozili su bicikle svukuda. Dozlogrdili su gradskoj upravi koja je tri godine zaredom obznanjivala naredbe, a 1898. presjekla rigoroznim kaznama za prekršaje.Vožnja je zabranjena starom gradskom jezgrom, obim obalama i po bastionima.
Kad je 1928. izgrađen Most ni po njemu bicikle se voziti nije smjelo, automobile da!? Most (srušen 1944.) bio je širok 7 metara,a promet njime osmišljeno je reguliran.Pet metara po sredini bilo je za automobile, a po jedan metar sa svake strane za pješake i da bi prešao preko mosta biciklisit je morao postati pješak s biciklom u ruci.
Pješaci su preko Mosta obvezno morali samo desnom stranom u smjeru kretanja. Dežurni policajci prvo bi prekršitelje zviždaljkom upozorili, a u ponovljenom slučaju odmah novčano kažnjavali. I danas bi nam takav sustav dobro došao.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...