BUTKOVIĆ ŠUTI O NESREĆI Javnost traži odgovore i odgovornost
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković još uvijek se nije oglasio oko strašne nesreće koja se dogodila prekjučer poslijepodne kad je ulazna rampa trajekta Lastovo u Malom Lošinju pala na pomorce te usmrtila vođu stroja, dvojicu kormilara i teško ozlijedila prvog časnika palube.
Butković je na čelu resora koji je zadužen upravo za Jadroliniju, tvrtku koja je u stopostotnom državnom vlasništvu, a kao ministar automatizmom je preuzeo i mjesto predsjednika Skupštine Jadrolinije. Prema takvoj zapovjednoj odgovornosti, uz predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Soptu, radi se o osobi koja bi prva trebala ponuditi odgovore.
Ako odgovora nema zato što traje istraga, očekivalo bi se kao stvar moralnog čina doći na mjesto nesreće, vidjeti na licu mjesta što se događa, oglasiti se o cijelom slučaju, radi se tu o civilizacijskom standardu. Pogotovo to vrijedi kad se zna da se radi o osobi koja vrlo rado pohodi otvaranja raznih luka, cesta, zgrada, rivi ili obilaznica.
Poslao Bilavera da govori o nesreći
Umjesto toga, s novinarima je komunicirao državni tajnik Josip Bilaver, koji se također nije pojavio u Malom Lošinju, već je izjavu dao iz Zadra.
“Je li to starost broda ili nešto drugo…? Cijelo vrijeme smo u kontaktu s Jadrolinijom i apeliramo da sigurnost bude što veća. Ne bih htio prejudicirati rezultate istrage, u medijima izlaze neslužbene informacije, međutim trebamo pričekati”, rekao je Bilaver.
Osim istupa Bilavera, sve što se moglo čuti i vidjeti od Butkovićeva ministarstva jesu dva priopćenja, jedno je o nesreći koja se dogodila, a drugo o istrazi koja traje.
Treba li dati ostavku?
Dio javnosti je potaknuo i pitanje Butkovićeve ostavke kao minimuma političke odgovornosti nakon ovakve nesreće, ali i općenito lošeg stanja u Jadroliniji, što je stvar ingerencije ministarstva kojem je Butković na čelu već osam godina.
Glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan je rekao kako je minimum pristojnosti da Butković i Sopta podnesu ostavku.”I jedan i drugi. Bili su upozoravani, znali su da situacija nije dobra”, kazao je Melvan, dodavši kako je veliki problem flota Jadrolinije, na što iz Sindikata upozoravaju duže vrijeme.
“Prije nekoliko tjedana smo imali slučaj broda Oliver, koji je u vrlo upitnim okolnostima kupljen i doveden u Hrvatsku, koji je doslovno šest sati plutao između splitskih vrata i Hvara. I samo mogu pitati što bi bilo da je okrenula bura, da se dogodila oluja. Danas bismo pričali o puno većim žrtvama”, kazao je Melvan.
Bavio se kravom i prepirkom s Milanovićem
Osim kvara na trajektu Oliver, zbog čega je on danima plutao, odnosno cijeloj priči kako je kupljen brod bez tzv. emergency generatora, u fokus javnosti još proljetos dospio je i visok iznos cijene tog broda.
Brod je star 27 godina, kupljen je za 12 milijuna eura, pri čemu je još 2.7 milijuna eura utrošeno na remont. Osim ovog broda, Jadrolinija je kupila još dva grčka broda, od kojih je jedan također morao ići na duži remont.
Potezi su to koji su također izazvali kritike u javnosti, a pritom Butković baš i nije pokazivao interes za problematikom koja je pod njegovom ingerencijom. Čak tri sindikata na temu zastarjele flote Jadrolinije su tada tražila sastanak s Butkovićem, a do kojih nije došlo. Sindikalisti su poručili kako se radije zabavljao s kravom na Facebooku.
Damir Zec, profesor na Pomorskom fakultetu u Rijeci, početkom srpnja dao je ostavku na mjesto predsjednika Nadzornog odbora Jadrolinije, što također upućuje na brojne probleme u ovoj državnoj tvrtki. Između ostalog, naveo je kako nabavne cijene brodova ne odražavaju njihovu tržišnu vrijednost.
Oko njegovog pisma Butković se nikad nije javno izjasnio, ostavku očito još nije prihvatio jer se Zec u sudskom registru navodi i dalje kao predsjednik ovog Nadzornog odbora, prenosi Index.hr.