FORMULA 1; VN Kanade prijete kišni oblaci

Nadolazeći vikend za nas ima pravu poslasticu: devetu utrku sezone Svjetskog prvenstva Formule 1, ukupno 53. Veliku nagradu Kanade u povijesi Formule 1, a od toga 38. koja će biti održana na stazi u Montrealu, nazvanoj po legendarnom Gillesu Villeneuveu.

Od 7. do 9. lipnja Montreal će biti domaćin devete postaje u kalendaru Svjetskog prvenstva Formule 1 2024. Velika nagrada Kanade na stazi Gilles Villeneuve dolazi nam dva tjedna nakon trkaćeg vikenda u Monte Carlu i dva tjedna prije utrke u Španjolskoj na stazi Catalunya kraj Barcelone.

U posljednjih desetak godina Veliku nagradu Kanade uglavnom su osvajale momčadi koje su dominirale u tim sezonama. Tako je 2013. i 2014. u Montrealu slavio Red Bull, Mercedes je skupio četiri kanadske pobjede u periodu od 2015. do 2019., a zadnje dvije godine opet su na štih došli ‘Bikovi’. Iznimka u toj priči je pobjeda Sebastiana Vettela s Ferrarijem 2018. godine, a 2020. i 2021. nije se vozilo zbog pandemije virusa Covid-19.

Spomenuta pobjeda Vettela bila je 14. u povijesti za Ferrari na kanadskom tlu, što talijansku momčad čini najuspješnijim konstruktorom, ali za samo jednu pobjedu ispred McLarena. Posljednju od 13 kanadskih pobjeda momčadi iz Wokinga donio je Lewis Hamilton 2012. On je kasnije došao do sjajnih sedam pobjeda u Montrealu, koliko ih je za karijere skupio i Michael Schumacher. Iza njih na vječnoj listi dugo nema nikoga, a tek onda dolazi Nelson Piquet s tri pobjede.

Od aktivnih F1 vozača, pobjednički šampanjac u Montrealu ispijali su Hamilton sedam puta, Verstappen dva puta i po jednom Ricciardo i Alonso. Španjolac prije 18 godina s Renaultom. Aktualni prvak svijeta ove će godine loviti svoju treću uzastopnu pobjedu u Kanadi, a lani je slavio baš ispred Alonsa na drugom i Hamiltona na trećem mjestu.

Ove godine Max Verstappen dolazi u Montreal ne baš sjajnog raspoloženja. Iako je i dalje vodeći u prvenstvu, vikend u Monaku nije mu donio dobre rezultate. Završio je prošlu utrku na frustrirajućem šestom mjestu nakon problema s ponašanjem bolida na uskim ulicama Monte Carla, tako da će u Kanadi biti željan dobrog rezultata i povratka na pobjedničku stazu.

Pobjedom Charlesa Leclerca i Ferrarija u Kneževini situacija u prvenstvu poprimila je nešto interesantniji izgled, tako da se prema bodovnom stanju dominacija Red Bulla i ne čini tako naglašenom, kao što je izgledalo na većini ovosezonskih utrka. Iako ove godine ima sedam od mogućih osam pole positiona i pet od mogućih osam pobjeda, Verstappen ispred Leclerca ima 31 bod prednosti. Još je manja razlika kod konstruktora jer je Ferrari na ‘samo’ minus 24.

U periodu između utrka u Monaku i Kanadi, Red Bull je donio jednu jako važnu odluku. Definitivno je riješeno pitanje drugog vozača za 2025. godinu, potpisom novog ugovora sa Sergiom Perezom. Prilično nepopularan potez za ljubitelje F1 koji su priželjkivali da u taj Red Bull sjedne netko tko će biti konkurentniji protiv Verstappena, ali Horner i ekipa odlučili su zadržati postojeće stanje u kojem je status vozača kristalno jasan.

Još jedna važna tema uoči Velike nagrade Kanade: U četvrtak su objavljene informacije vezane uz pravila Svjetskog prvenstva Formule 1 koja će stupiti na snagu 2026. godine. Gledat ćemo nešto manje bolide, što bi trebalo dovesti i do kvalitetnijeg utrkivanja. Više na ovom linku:

Vratimo se još malo trenutnoj formi vozača i ekipa. Osokoljeni pobjedom na ulicama Monte Carla, Charles Leclerc i Ferrari tražit će novi uspjeh u Kanadi, a sigurno će motiviran biti i Carlos Sainz, koji je u Monaku bio treći. Slično vrijedi i za McLaren, koji je u pozitivnom nizu od utrke u Miamiju. Lando Norris bio je pobjednik na Floridi pa drugi u Imoli, a onda je u Monaku drugo mjesto zgrabio Oscar Piastri. Ferrari i McLaren, uz naravno Red Bull, ekipe su koje imaju pravo očekivati najviša ostvarenja nadolazećeg vikenda.

Onda dolazimo do Mercedesa koji i dalje muku muči sa svojim bolidom i nikako ne uspijeva uhvatiti korak s ranije spomenutim ekipama. George Russell i Lewis Hamilton u poretku vozača su sedmi i osmi, Mercedes je u poretku ekipa četvrti, a ove sezone još uvijek nema plasman na postolje (osim onog drugog mjesta Hamiltona u sprintu na VN Kine). Vidjet ćemo hoće li Srebrne strijele biti u nešto boljem izdanju na kanadskom asfaltu.

Slična je situacija s Aston Martinom, koji ove sezone nije ni blizu prošlogodišnjim uspjesima. Na prošloj utrci britansko zeleni nisu uzeli niti bod, prvi put ove sezone. Alonso sa zadnje tri utrke ima samo dva osvojena boda, a Stroll isti učinak u zadnjih pet utrka. Možda ga domaći teren pogura prema nekom boljem rezultatu.

Relativno zadovoljni u zadnje vrijeme mogu biti članovi i navijači Visa Cash App RB-a jer je ta momčad na zadnjih šest utrka imala jedan bolid među osvajačima bodova, onaj Yukija Tsunode. Daniel Ricciardo bljesnuo je u sprintu na VN Miamija, ali još čeka Top 10 rezultat u Grand Prix utrkama ove sezone. U Monaku su svoje prve ovosezonske bodove osvojili Alexander Albon u Williamsu i Pierre Gasly u Alpineu, što će i njima biti određeni poticaj za nastavak sezone.

Bit će zanimljivo vidjeti dinamiku odnosa u francuskoj momčadi nakon Oconovog incidenta u Monte Carlu i objave da na kraju sezone odlazi iz ekipe. Napomenimo još da će na prvom treningu umjesto Ocona voziti Jack Doohan. U lošem raspoloženju su definitivno Haas, nakon tri utrke bez osvojenog boda i dvostrukog odustajanja u prvom krugu VN Monaka, te Sauber, koji je zasad jedina momčad bez osvojenog boda u 2024.

Staza Gilles Villeneuve generalno je popularna i voljena među vozačima. Predstavlja određenu mješavinu ulične i standardne trkaće staze jer su na mjestima zaštitne ograde jako blizu i kažnjavaju svaku pogrešku. Krug je dugačak 4,361 metar, ima tri DRS zone i nudi određene prilike za pretjecanje (46 pretjecanja u utrci 2023.). Rekord kruga je 1:13,078 – postavljen od strane Valtterija Bottasa u Mercedesu 2019.

Budući da se staza u Montrealu kroz godinu ne koristi za utrkivanje, treba očekivati značajnu evoluciju podloge tijekom trkaćeg vikenda, kako će se sve više gume polagati na asfalt. Inače, cijela staza je reasfaltirana za ovogodišnju utrku, a promijenjene su i pasice. Razina gripa nije baš visoka, ali isto tako ni razina potrošnje guma. Pirelli donosi C3 kao tvrđu opciju, C4 kao srednje tvrdu i C5 kao mekšu opciju za vikend.

Lani je u utrci bilo onih koji su se odlučili za strategiju jednog ulaska u boks, ali uspješni su bili vozači s dva zaustavljanja. Verstappen, Alonso i Hamilton dvaput su mijenjali gume tijekom utrke. Također, u Kanadi uvijek treba računati na dosta veliku mogućnost izlaska sigurnosnog automobila na stazu (vjerojatnost se procjenjuje na 67 posto), a posebna priča su vremenski uvjeti.

Svi se dobro sjećamo najduže utrke u povijesti Formule 1. Bilo je to baš u Kanadi 2011. godine, kad je Jenson Button pobijedio u McLarenu nakon četiri sata, četiri minute i 39 sekundi. Na trajanje je utjecala jaka kiša, a gledat će se prema nebu i ove godine. Kiše bi moglo/trebalo biti tijekom sva tri dana trkaćeg vikenda. Očekuju se česti pljuskovi, a maksimalna temperatura zraka kretat će se oko 20 stupnjeva Celzija.

Što se satnice tiče, ljubitelji Formule 1 u Hrvatskoj uživat će u gledanju omiljenog sporta u večernjim satima.  U subotu su kvalifikacije u 22 sata, dok je start nedjeljne utrke zakazan za 20 sati, piše gp1.hr.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...