F1, BARCELONA; Može li Ferrari pokvariti planove Red Bullu?
S ovotjednom VN Španjolske počinje trostruki trkaći vikend Svjetskog prvensta bolida Formule 1 – koji još uključuje VN Austrije i VN Velike Britanije.
Circuit de Barcelona-Catalunya jedna od je najkompletnijih na svijetu. Osim ravnih dijelova, može se pohvaliti svim mogućim vrstama zavoja, a neki od njih, poput zavoja 3 i kombinacije zavoja 13 i 14 koji vode na glavnu startno-ciljnu ravninu, prolaze se vrlo velikim brzinama. Bočne sile koje djeluju na gume, posebno na lijevoj strani automobila, su osobito visoke, dijelom zbog toga što je devet od 14 zavoja u desno.
Dugi niz godina, ova staza je bila domaćin zimskih testiranja za momčadi i također je označavala početak europskog dijela sezone, što je značilo i dolazak prvih velikih nadogradnji godine. Nedavno su promjene u predsezonskim testiranjima i kalendaru to promijenile, ali Barcelona je i dalje zahtjevna provjera koju svi timovi dočekuju s dosta nervoze jer – ako je automobil konkurentan ovdje, trebao bi biti brz na svim vrstama staza.
Prošle godine vraćena je originalna konfiguracija, korištena od 1991. godine kada se ova staza prvi put pojavila na kalendaru Formule 1. Promijenjena je 2007. godine ubacivanjem šikane prije posljednjeg zavoja, s ciljem stvaranja dodatne prilike za pretjecanje, ali to se nije ostvarivalo. Zapravo, uklanjanje šikane, u kombinaciji s aerodinamičkom konfiguracijom trenutnih bolida, povećalo je broj pretjecanja, tako da je prošle godine ova staza prešla iz nekog srednjeg ranga po broju prilika za pretjecanje u jedan od top četiri.
Ovogodišnja utrka se održava tri tjedna kasnije nego 2023. godine pa bi moglo biti toplije, a to bi moglo dodati još jedan faktor pri upravljanju gumama. Takav termalni problem mogao bi staviti C3 komponentu u nepovoljan položaj, a prošle godine je ta smjesa bila prilično konkurentna čak i u utrci, izabrana kod 16 od 20 vozača za prvi dio utrke.
Što se tiče strategije, dva zaustavljanja bi trebalo biti najbrža opcija sa svim komponentana koje bi mogli doći u obzir. Ako bude veće degradacije, čak bi i tri zaustavljanja bi mogla biti izvediva, posebno jer je prošlogodišnja utrka pokazala da je pretjecanje lakše nakon uklanjanja posljednje šikane.
Upravo spomenuta i potrebna viša aerodinamička učinkovitost bolida te “nedostajanje jahanja” po rubnicima, trebala bi Red Bullov RB20 opet vratiti na staze dominacije u sezoni. Ostaje nada da trojac kojih ih prati, McLaren, Ferrari (koji i ovdje donosi novosti) i na novo Mercedes, nakon svih silnih nadogradnji kroz protekle čudne utrke ipak ima solidan pomak u performansama za borbu pri samom vrhu poretka.
Vremenske prilike se za sada čine povoljnima, ali neka sesija, možda čak i utrka, bi mogla biti kišna, piše gp1.hr.
U poretku kod pilota vodeći je Nizozemac Max Verstappen (Red Bull-Honda) sa 194 boda, Charles Leclerc (Ferrari) 138, Lando Norris (McLaren Mercedes) 131…
Kod konstruktora Red Bull-Honda 301 bod, Ferrari 252, McLaren-Mercedes 212…
Kvalifikacije se voze danas od 16 sati, utrka je sutra, u nedjelju – s početkom u 15 sati.