IZVRSNI REZULTATI Zračna luka Zadar grabi ka rekordu od 1,5 milijuna putnika!
Iako su prošle godine ostvarili promet od 1,1 milijun putnika, Zračna luka Zadar ove bi godine mogla ostvariti novi rekord, a pravo za ovako optimističan cilj daju im najnoviji podaci o broju putnika. Naime, dio je medija izvještavao kako je Zračna luka u ožujku zabilježila minus u odnosu na isti mjesec prošle godine, no kakve su rezultate i mogli imati kada im je ljetni red letenja započeo 26. ožujka?
Naprotiv, direktor Josip Klišmanić kaže kako je zadovoljan rezultatima jer brojke o dolascima i odlascima putnika već sada govore da bi i ova godina mogla biti rekordna:
– Ocjene o lošem ožujku najobičnija su glupost jer sezona letenja započela nam je tek krajem ožujka, pa usporedba brojki za tih nekoliko dana u odnosu na prošlu godinu nema nikakvog smisla. Naime, sezona nam nekad započinje 25. ožujka, a nekad dan ili dva kasnije te je usporedba s prošlogodišnjim ožujkom potpuno besmislena, pojašnjava Klišmanić, iznoseći i najnovije podatke o broju putnika.
A one doista daju razloga za najavu o rušenju čak i prošlogodišnjeg rekorda jer su već u travnju imali dvostruko veći promet od lanjskog u istom mjesecu:
– Prošle smo godine imali 50.000 putnika, a ove godine već u travnju 108.000, a upravo je travanj relevantan jer daje već prve najave prometa. I u svibnju nam je promet do današnjeg dana i više nego dvostruko veći nego lanjski. Dakle, ožujak nikako ne može biti indikator prometa u ovoj godini jer nam sezona letenja započinje svega par dana prije isteka mjeseca. Zato sa zadovoljstvom mogu reći da idemo prema prometu od 1,5 milijuna putnika, kazao nam je Klišmanić, dodajući kako se i radovi na proširenju kapaciteta odvijaju sukladno rokovima.
Naime, u Zračnoj luci Zadar u tijeku je i realizacija mega projekta proširenja terminala i uzletno-sletne staze, što će omogućiti prihvat prekooceanskih letova i još veći broj putnika. Kapacitete će, zbog operativnosti Luke, proširivati u fazama, te će ih prva faza proširenja terminala stajati oko šest milijuna eura, nakon čega odmah započinju s drugom fazom – širenjem stajanke radi jednorednog parkiranja zrakoplova.
Ova faza predviđa i ugradnju uređaja za napajanje zrakoplova električnom energijom te nabavu eleektroopreme i ugradnju foto-naponske elektrane kako bi zrakoplovima osigurali napajanje sunčevom energijom. Ovim projektom zadarska Zračna luka, inače prva “zelena luka” čitave regije, postaje i prva luka u Hrvatskoj sa solarnim punjenjem zrakoplova te prva s električnim autobusom.