AUTODROM “ENZO I DINO FERRARI”: U Imoli prva europska F1 utrka sezone, očekuje se 100 tisuća gledatelja!

 

Sezona Formule 1 počela je na Bliskom Istoku, zatim se otisnula do Australije i Dalekog Istoka, da bi prije dva tjedna svratila do Floride. Konačno, došao je red i na prvu europsku utrku u 2024. godini, a nju će ugostiti legendarna Imola.

Na stazi Enza i Dina Ferrarija prvi se put jedna utrka Formule 1 održala 1980. godine, tada za Veliku nagradu Italije. Onda se od 1981. do 2006. na toj lokaciji održavala Velika nagrada San Marina, a nakon duge stanke, Imola je opet ugostila Formulu 1 zahvaljujući kaosu uzrokovanom pandemijom koronavirusa, 2020. godine. Službeni naziv ovosezonske utrke pomalo je nakaradan: Formula 1 MSC Cruises Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia-Romagna 2024.

Iz prošlosti F1 utrkivanja u Imoli, izdvojiti možemo da je vlasnik rekordnog kruga Lewis Hamilton (1:15,484 u Mercedesu 2020.), vlasnik najviše najboljih startnih pozicija nikad prežaljeni Ayrton Senna (8), dok je najviše pobjeda na toj stazi proslavio Michael Schumacher (7). Od povratka Imole u kalendar, po jedan pole position upisali su Valtteri Bottas, Lewis Hamilton i Max Verstappen, dok su u utrkama pobjeđivali Lewis Hamilton jednom i Max Verstappen dva puta, piše gp1.hr.

U Imoli su viđene neke najspektakularnije bitke u povijesti Formule 1, poput one između Michaela Schumachera u Ferrariju i Fernanda Alonsa u Renaultu 2005. i 2006. godine.

Krug stazom dugačak je 4909 metara i uključuje 18 zavoja. Tek je jedna DRS zona koja se proteže od startno-ciljnog pravca pa do zavoja broj 2 i tu se odvija najviše napada i pretjecanja. Tijekom prošlog izdanja utrke 2022. godine (lani je utrka odgođena zbog obilnih kiša i poplava) odrađeno je 55 pretjecanja.

Staza obiluje poviješću i nekakvim ‘old school’ štihom, a među vozačima je generalno itekako popularna i voljena. Njihovo vozačko umijeće u Imoli se stavlja na kušnju jer izletne zone nisu velike, oko staze su travnate ili makadamske površine, tako da se skoro svaka pogreška skupo plaća. Ono što će pozdraviti brojni fanovi Formule 1, uoči ovogodišnje utrke dodatno su izmijenjene određene izletne zone i umjesto asfaltnih površina postavljene su šljunčane klopke (npr. na izlazu iz zavoja Piratella, na vanjskoj strani zavoja Acqua Minerali, na izlazu iz Variante Alta).

Što se satnice tiče, nakon onih ranojutarnjih zbivanja po Aziji i onda kasnovečernjih u Miamiju, napokon će europska publika doći na svoje. Isto tako, nakon dva uzastopna sprint vikenda, vraćamo se klasičnom rasporedu. U subotu će treći trening početi u 12:30, a kvalifikacije u 16 sati. Nedjeljna utrka na rasporedu je u 15 sati.

 

 

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...