MALI TRIK Znate li zašto u shopping centrima nema satova? Razlog će vas iznenaditi!
Postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u trgovačkim centrima, a to je mali trik koji se zove temporalna distorzija.
Zapravo, postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u trgovačkim centrima – a to je mali trik koji se zove temporalna distorzija. Odnosno, čin mijenjanja percepcije osobe o vremenu. Dakle, kako to radi? I tjera li nas da trošimo više novca?
“Nepostojanje satova u trgovačkim centrima pomno je razrađena strategija, duboko ukorijenjena u psihologiji potrošača”, kaže psihologinja Laura Geige, “Osmišljeno je da produži trajanje vašeg posjeta, a time i vaše izdatke”.
“Trgovački centri su projektirani da budu samostalni svemiri u kojima se konceptom vremena suptilno manipulira. Namjerno izostavljanje satova strateški je element psihologije okoliša, čiji je cilj odvojiti vas od prolaska vremena”, dodaje.
I dok zaboravljamo na vrijeme dok kupujemo, potičemo duboku uključenost u iskustvo kupnje. Ne možemo skrenuti pogled. “Što dulje ostanete u ovom bezvremenom stanju, veća je vjerojatnost da ćete dodatno kupovati, potaknuti odvajanjem od vanjskih vremenskih obveza i rasporeda”, objašnjava Laura.
To nije jedina taktika kojom vas trgovački centri privlače: oni također stvaraju određenu vrstu atmosfere pomoću kontrolirane rasvjete, temperature i glazbe u pozadini. “Ovi osjetilni znakovi osmišljeni su kako bi podigli vaše raspoloženje, smanjili stres i suptilno potaknuli potrošnju stvaranjem okruženja koje djeluje umirujuće i poticajno”, kaže Laura, a prenosi Večernji list.
Javna je tajna da trgovine i supermarketi koriste tehnike kako bi privukli ljude da troše više novca. Jeste li se ikada zapitali zašto u trgovinama često sviraju opuštene pjesme? To je zapravo psihološka tehnika. “Supermarketi obično puštaju sporiju glazbu kako bi se stvorila mirna atmosfera bez žurbe ostavljajući vas u trgovini puno dulje”, rekao je Richard Price, stručnjak za uštedu novca i direktor online supermarketa Britsuperstore.
“Kako biste se izborili s tim kada obavljate tjednu kupovinu, svakako si postavite vremensko ograničenje – sat je odlična početna točka”, dodaje. Također, s godinama su kolica za kupnju postala veća – kako bismo unutra mogli staviti više. “Što su veća kolica, veća je vjerojatnost da ćete na kraju potrošiti više, pa se umjesto toga pokušajte zadržati na ručnoj košari”, objasnio je Richard.
“Istraživanje je otkrilo da kada se veličina košarice udvostruči, potrošači kupuju 40 posto više”, kaže. I, prilično je uobičajeno da se skuplji proizvodi postavljaju u razini očiju. Da biste pronašli jeftinije alternative, samo pogledajte malo više ili niže, donosi N1.