APLIKACIJA (NE) RADI Vozači Liburnije tvrde da putnike voze besplatno jer aplikacija ne funkcionira; Vukić: Ovo je klasično izvlačenje novca iz EU fondova; Šimunov: Riječ je o bolesti uhodavanja
U moru loših vijesti o poskupljenjima namirnica, režija i svega ostaloga, Zadrani su ovih dana dočekali i jednu dobru informaciju: mogu se besplatno voziti u autobusima Liburnije jer – aplikacija za prodaju karata ne radi!
Tako tvrde putnici Liburnijinih autobusa, a vijest su nam potvrdili i u Sindikatu vozača, ističući kako je aplikacija Zadar Smart City ovih dana doživjela potpuni fijasko. I na društvenim mrežama nižu se komentari čitatelja o tome kako se u javnosti o ovom problemu službeno ne govori jer da vozači moraju šutjeti kako se ne bi doznalo da je aplikacija praktički neupotrebljiva.
Novi sustav naplate, ističu u Sindikatu, ipak se forsira jer je riječ o projektu financiranom sredstvima europskih fondova s kojim se što prije moralo u realizaciju. Naime, još u veljači prošle godine u gradskoj upravi najavljeno je kako je Zadar prvi hrvatski grad koji uvodi mobilnu aplikaciju Zadar Smart City, a gradonačelnik Branko Dukić uoči lokalnih izbora 2021. izjavio je da će “Zadar postati digitalni lider”.
No, da elektronska napata autobusnih karata ne funkcionira potvrdio nam je i predsjednik Sindikata vozača Liburnije, Darko Vukić, upozoravajući kako je po njemu ovdje riječ o – izvlačenju novca iz europskih fondova:
– Prelazak na novi sustav naplate trebao je donijeti jednostavniju naplatu autobusnih karata i lakšu kontrolu pokaza, čime bi gradski prijevoz postao funkcionalniji. Međutim, već na prvu se vidi da je novi sustav pun manjkavosti te da naplata ne samo da nije olakšana, već da se sve još više zakompliciralo, što će do izražaja posebno doći u turističkoj sezoni. Nitko me ne može razuvjeriti da se ovdje ne radi o klasičnom izvlačenju novca iz EU fondova, ističe Vukić, a na pitanje je li točno da su vozači prisiljeni putnike pustiti u autobus bez naplate karata, odgovara:
– A što drugo da radimo?! Sve ovo napravljeno je zbrda-zdola. Čuo sam da su ih stisli rokovi Europske unije, pa su požuruli s ovom aplikacijom uvodeći je ovako na brzinu. Jednako kao što ne funkcionira ona aplikacija za parking, tako je i s ovim pokazima. Očekivanja nas vozača bila su da idemo u smjeru što veće funkcionalnosti i olakšavanja naplate i nama vozačima i putnicima, međutim, prvi su dojmovi da od toga nema apsolutno ništa. Sustav ne radi kako treba i aplikacije padaju, upozorava predsjednik Sindikata vozača.
Što na ovo kaže direktor Liburnije Edvin Šimunov?
– Riječ je o bolesti uhodavanja, sustav se uštimava kako bi bio bez greške. Ima nekih nespretnosti, ali ništa alarmantno, trebalo bi biti super. Otpor je prema svemu novom, nemamo gubitaka, pratim tijek novca i zadovoljan sam kako ovo ide. Svjestan sam toga da svaka nova promjena kod vozača izaziva rezervu jer je takva klima općenito stvorena u društvu. Svima je malo, svi su nezadovoljni i gledaju samo loše strane, a ne dobre, ali vrijeme sve pokaže, odgovara direktor na optužbe Sindikata vozača.