Učitelji u Hrvatskoj dominantno podržavaju zabranu mobitela, što vi mislite o tome!?
Učitelji svih regija u Hrvatskoj dominantno podržavaju zabranu korištenja mobitela u školama, dok učenički odgovori ukazuju na raznolikost stavova, pri čemu su stariji učenici kritičniji prema ograničavanju, pokazuje istraživanje Instituta za društvena istraživanja.
Među učiteljima, koji više od 85 posto izrazito podržavaju ili podržavaju ideju zabrane korištenja mobitela, učitelji predmetne nastave u nešto većoj mjeri izrazito podržavaju zabranu (37,2 posto) u usporedbi s učiteljima razredne nastave (30,5 posto), pokazuje istraživanje Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, provedeno u svibnju i lipnju 2022. godine.
Nisu uočene spolne razlike u učestalosti pojedinih odgovora.
U istraživanju je sudjelovalo 1705 učitelja, 3706 učenika petih te 3866 učenika sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj, a rezultati su prikazani u izvješću “Zabrane? – Korištenje mobitela u osnovnim školama Republike Hrvatske iz učiteljske i učeničke perspektive”.
Učitelji u Dalmaciji (40 posto), Istri i Primorju (39,3 posto) i Zagrebačkoj regiji (38 posto) prednjače u izrazitom podržavanju zabrane korištenja mobitela u školama. Radi se o malim razlikama, rezultati pokazuju da učitelji svih regija u Hrvatskoj (Sjeverozapadna, Istra i Primorje, Slavonija, Dalmacija, Zagrebačka regija te Središnja Hrvatska) dominantno podržavaju zabranu.
Najviše se izrazito protive ili protive zabrani u Slavoniji (19,8 posto), a najviše se izrazito protive zabrani u Sjeverozapadnoj Hrvatskoj (4,4 posto).
Učitelji Tjelesne i zdravstvene kulture (46,6 posto) i Informatike (45,4 posto) u nešto većoj mjeri izrazito podržavaju zabranu korištenja mobitela u školama.
Mlađi učenici podijeljeni po pitanju zabrane, znakovit udio onih koji zagovaraju zabranu
Učenici petih razreda podijeljeni su po pitanju zabrane korištenja mobitela u školama (47,4 posto se izrazito protivi ili protivi zabrani, dok 52,6 posto učenika podržava ili izrazito podržava zabranu).
U sedmom razredu se učenici većinski protive ili izrazito protive zabrani (68,9 posto), dok nešto manje od trećine učenika sedmih razreda podržava ili izrazito podržava zabranu korištenja mobitela u školama.
Kod učenika petih i sedmih razreda nisu uočene spolne razlike u odgovorima, kao ni razlike ovisno o školskom uspjehu učenika, stoji u izvješću.
Rezultati pokazuju da je u obje generacije broj učenika koji podržava ili ne podržava zabranu korištenja mobitela u školama podjednak u svim regijama.
Analizirane su i razlike u odgovorima učenika ovisno o obrazovnom statusu roditelja (oca), a rezultati pokazuju da nema statistički značajne razlike u podržavanju, odnosno protivljenju zabrani korištenja mobitela u školama ovisno o obrazovnom statusu oca ni kod učenika petih ni sedmih razreda.
Podaci učenika sedmih razreda ukazuju da se oni dominantno protive ili izrazito protive zabrani korištenja mobitela u školama, neovisno o tome je li im otac završio osnovnu školu, srednju školu ili višu školu/fakultet.