Kada je počeo poslovanje, majka mu se rugala da nije poduzetnik, sada na računu ima preko 9 milijardi dolara!
Mnogi su se jednom rugali ideji da će ljudi preko interneta iznajmljivati svoje domove strancima — uključujući i majku suosnivača Airbnb-a i glavnog izvršnog direktora Briana Cheskyja, piše Investitor.
Chesky koji je ispričao svoju priču na nedavnom događaju na Stanford Graduate School of Business, bio je industrijski dizajner od 20 godina, koji se mučio s plaćanjem stanarine. Preselio se u San Francisco da živi sa svojim prijateljem s fakulteta Joeom Gebbijom, a oni su shvatili da imaju poslovnu ideju nakon što su iznajmili svoj dom i njegova tri zračna madraca tijekom dizajnerske konferencije.
“U tom trenutku, moja mama je rekla: ‘Pa pretpostavljam da više nemaš taj posao sa zdravstvenim osiguranjem’,” rekao je Chesky. “A ja sam rekao: ‘Ne, mama, ja sam poduzetnik.’ A ona je rekla: ‘Ne, ti si nezaposlen’.”
Pridružio im se treći suosnivač, Nathan Blecharczyk i trio je službeno pokrenuo svoju web stranicu 2008. godine. To vrijeme nije bilo idealno za ulazak u biznis: suosnivači su proveli veći dio Velike recesije posjećujući domaćine u New Yorku kako bi fotografirali iznajmljene stanove za njihovu web stranicu i bolje razumjeli iskustvo gosta”, rekao je Chesky suosnivaču LinkedIn-a u podcastu “Masters of Scale” 2017.
Posao je počeo razvijati se u travnju 2009. godine, nakon što je kompanija dobila investiciju od 585.000 dolara od Sequoia Capitala. U veljači 2011. Airbnb je objavio da su gosti rezervirali milijun noćenja kroz njihov sustav.
Kompanija je procijenjena na 31 milijardu dolara u 2017, prije nego što je posao pao u ožujku 2020, srušen pandemijom. Mjesecima prije zakazane inicijalne javne ponude Airbnb-a, poslovanje je palo za 80% za osam tjedana tijekom blokade Covid-19, rekao je Chesky studentima Stanforda.
“Kada si naše veličine… to je kao da si na 18-kotača koji juri 80 milja na sat, onda udaraš na pauze”, rekao je. “Ništa dobro se ne događa. U roku od nekoliko tjedana, novinari su predviđali: ‘Je li ovo kraj Airbnb-a?’
Kako bi se borio protiv kolapsa kompanije, izvršni tim Airbnb-a sproveo je otpuštanja, smanjio osobne plaće i smanjio marketinški budžet sa “1 milijarde dolara na… nulu”, rekao je Chesky. Odjeli poput dizajna, financija i marketinga sažeti su u jedan odjel, ohrabrujući pritom suradnju među timovima, dodao je.
Kompanija je 2022. ostvarila profit od 40 posto, rekao je Chesky. Danas je Airbnb-ova tržišna kapitalizacija 75,49 milijardi dolara, a Cheskyjeva neto vrijednost je, prema Forbesu, 9,3 milijarde dolara.
“Nikada se nisam fokusirao na pokušaj da zaradim mnogo novca”, rekao je Chesky. “Samo sam se fokusirao na to da budem što efikasniji, opsjednut iskustvom.”
Osvrćući se unazad, Chesky je rekao da je nelagoda njegove majke možda bila opravdana. Oba roditelja su mu bili socijalni radnici, a njegova majka je željela da se umjesto toga bavi “sigurnim poslom” koji ti “donosi puno novca”, rekao je.
“Kada osnivate kompaniju, to je uglavnom u vašoj glavi”, dodao je i kroz smijeh Chesky, piše Investitor.