Brižić: “Možda bi danas, sutra Jadrolinija mogla voziti besplatno na otoke. U skandinavskim zemljama to nije nepoznanica”
Povjerenstvo Ministarstva mora, prometa i infrastrukture naložilo je Agenciji za obalni linijski pomorski promet poništenje Rješenja kojim se talijanskoj tvrtki Caronte & Tourist Isole Minori odobrava red plovidbe na liniji bez obveze javne usluge Zadar – Preko.
– Zadovoljni jesmo, ali rješenje još uvijek nije poništeno. Tek kada vidimo da Agencija donese rješenje poništenja, onda ćemo biti u potpunosti zadovoljni. Pretpostavljam da će se talijanski brodar moći žaliti, tako da ćemo još malo sačekati. Ministarstvo je ušlo duboko u problem, osnovali su povjerenstvo i analizirali cijeli taj postupak. Uvidjeli su ono što smo od početka govorili, a to je da Agencija nije uvažila što smo napisali. A napisali smo da ne odobravamo taj vozni red i dolazak novog brodara, pogotovo ne s trajektom 1978. godište. Agencija je samo uzela u obzir onaj dio gdje smo rekli da jesmo smo za više linija, pa bilo bi apsurdno da nismo, ali nismo bili suglasni sa starim trajektom, izjasnili smo se da nas to vraća unazad i da je nama kvaliteta putovanja za naše domaće putnike i goste jako bitna. Debelim, masnim slovima naglasili smo da ne dajemo suglasnost, ali Agencija je protivno zakonu protumačila da se mi smijemo samo izraziti za ovaj prvi dio. Išla je na ruku sama sebi. Bilo je tu i još nekih nepravilnosti. Rješenje je trebalo sadržavati vozni red, a nije, u međuvremenu su ga mijenjali tri, četiri puta…, priča nam načelnik Preka Jure Brižić.
Sukladno Zakonu, za uvođenje dodatnih linija nije potreban javni natječaj, već samo očitovanja jedinica lokalnih samouprava i lučkih uprava.
– Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu mora ići u izmjenu. Moramo svima dati iste uvjete na tržištu, a to znači da se jave na javni natječaj. Ponudiš bolju cijenu, bolji i moderniji brod i legalno dobiješ liniju na natječaju. Tada se nema tko što buditi, ni ja, ni Jadrolinija, ni bilo tko treći, jasan je Brižić.
Iako slobodno natjecanje na tržištu Europske unije podrazumijeva da bilo koja osoba ili tvrtka mogu bez ograničenja sudjelovati u određenoj ekonomskoj aktivnosti zemalja članica, vrlo je važno zajamčiti ispravno funkcioniranje unutarnjeg tržišta i zaštitu državnih interesa.
Slijedom protivljenju dolaska brodara sa Sicilije, načelnika Preka pitamo smatra li da se primat u budućnosti treba dati državnom brodaru?
– Ako je javni natječaj pa se može javiti bilo tko, okej. No, općenito na razini cijele zemlje treba napraviti strategiju na koji način i što napraviti s Jadrolinijom. Ako će ona biti državna tvrtka i voziti za otoke, možda danas sutra i besplatno, što recimo u skandinavskim zemljama nije nepoznanica, onda smatram da bismo trebali zadržati Jadroliniju kao stratešku državnu tvrtku i dati joj nekakvu prednost. E, sad, kako urediti zakon da on bude sukladan svim europskim propisima, to je na stručnjacima i službama. No, ja osobno smatram da bi Jadrolinija tu trebala biti u nekakvom povlaštenom položaju, ali naravno da stalno ulaže u brodove i da je se time motivira da održava standard, jer i oni imaju brodove iz 70-ih godina. Pogotovo u današnje vrijeme kada se spominju i brodovi na struju i slično, izjašnjava se Brižić.
Cijeli razgovor poslušajte u nastavku.