Nakon A1, i Telemach diže cijene. Poslali poruku: “Više nema raskida ugovora bez penala”
Telekom Telemach Hrvatska počeo je obavještavati svoje korisnike da će od 1. kolovoza ove godine primijeniti indeksnu klauzulu od 8,3 posto za povećanje iznosa mjesečnih naknada tarifnih paketa definiranih službenim cjenikom, kažu na upit Hine u srijedu iz tog telekoma. Riječ je o usklađenju cijena s godišnjom stopom inflacije temeljem indeksne klauzule.
Telemach je o tome, kao i drugi veliki telekomi početkom ove godine obavijestio korisnike, jer od ove godine telekomi koji posluju u Hrvatskoj imaju mogućnost usklađenja cijena jednom godišnje s prosječnom godišnjom stopom inflacije. Prema podatcima Državnog zavoda za statistiku (DZS) prosječna godišnja stopa inflacije u 2022. bila je 10,8 posto, a Telemach će primijeniti postotno povećanje niže od toga, odnosno od 8,3 posto, ističu iz Telemacha.
“Povećanje se odnosi na iznose mjesečnih naknada tarifnih paketa definiranih službenim cjenikom. Na ostale stavke računa, kao što su potrošnja minuta, poruka ili interneta, jednokratne naknade, rate za uređaje ne primjenjuje se indeksna klauzula te navedene naknade ostaju neizmijenjene”, navode iz tog telekoma i na svojim web stranicama.
Korisnici sada više ne mogu raskinuti ugovor s tim telekomom za svoj paket bez naknade, jer su na to pravo imali početkom 2023. godine. Kako će se novi iznosi mjesečnih naknada primjenjivati od 1. kolovoza, prvi račun s uvećanim iznosom stići će u rujnu. Telemach je o tome izvijestio i regulatora HAKOM, a na upit Hine tu promjenu su objasnili i sve većim izazovima u poslovanju, uzrokovanih sveobuhvatnim poskupljenjem sirovina i negativnim inflatornim efektima.
Podsjećaju da je ta promjena u skladu sa stručnim mišljenjem HAKOM-a, prema kojem je u Opće uvjete poslovanja Telemacha Hrvatska uvrštena mogućnost usklađenja cijena usluga s prosječnom godišnjom stopom inflacije u prethodnoj godini.
“Iako je Telemach troškove krize apsorbirao kroz dulji vremenski rok, zbog snažnog sveobuhvatnog porasta cijena, mora primijeniti praksu koja se već primjenjuje u telekom industriji diljem Europe”, poručuju, prenosi Telegram.