Čak 72 posto ispitanika ove godine planira ljetovati u Hrvatskoj
Čak 40% ispitanika ove godine planira otputovati na ljetni odmor unutar Hrvatske, dok 32% razmatra tu mogućnost no još uvijek nisu sigurni, pokazali su rezultati istraživanja MasterIndex koje je za Mastercard u travnju ove godine provela agencija Improve. Privatni smještaj ostaje najpopularniji izbor, a prilikom odabira destinacije, najvažniji faktori su dobar omjer cijene i kvalitete te cijena smještaja pri čemu se preferiraju destinacije s manjom gužvom. Najveća briga vezana uz putovanja je rast cijena, odnosno inflacija.
Kad je riječ o planovima za putovanja ove godine općenito, ne samo vezanim uz ljetovanje, putovanje planira čak 90% ispitanika. Najčešće se radi o putovanjima unutar Hrvatske (77%), dok svaki četvrti planira posjetiti susjedne zemlje ili one unutar Europe.
Spomenutih 72% ispitanika koji planiraju ljetovanje u Hrvatskoj je na razini prošle godine, no predstavlja značajan porast u usporedbi s godinama prije. U 2020. je svega 54% ispitanika planiralo ljetni godišnji odmor, u 2021. je taj broj porastao na 68. Među onima koji ne planiraju odlazak na more 31% je onih koji već žive na moru. Ostali značajni razlozi neodlaska na ljetovanje nedostatak financijskih sredstava (21%) i financijska nesigurnost (18%).
Zanimljivo je da, u usporedbi s prošlom godinom kada je 43% ispitanika kao razlog navelo financijsku nesigurnost, u ovoj se godini ta brojka smanjila na 18%, dok je financijska nemogućnost s 3% u 2022. narasla na 21%. Onih koji ne vole ići na more je 12% (18% muškaraca nasuprot 6% žena), dok ljetovanje izvan Hrvatske planira 4% ispitanika, a kao razlog navode povoljnije cijene.
Privatan smještaj i dalje ostaje najpopularnija opcija za ljetni odmor, s 52% ispitanika koji se odlučuju za tu vrstu smještaja. Gotovo trećina ispitanika provodi odmor u vlastitoj vikendici ili kod rodbine/prijatelja (32%), u hotelima odsjeda 17% ispitanika, dok kampiranje bira njih 6%. Među ljubiteljima kampiranja, najviše ispitanika dolazi iz Istre, Primorja, Gorskog kotara i Sjeverne Hrvatske. Dok se ispitanici s većim primanjima najčešće odlučuju za boravak u hotelu (37%).
Prilikom odabira destinacije, više od 60% ispitanika smatra da je najvažniji dobar omjer cijene i kvalitete smještaja. Osim toga, 42% ispitanika ističe važnost manjih gužvi i manjih mjesta, dok 39% naglašava klimatske uvjete, a 36% dobru prometnu povezanost. U usporedbi s godinom prije, na važnosti gube gastronomska (30%) i kulturna ponuda (26%).