Zbog pogreške dio korisnika ne može gledati YouTube, jeste li i vi među njima?
Brojni servisi, društvene mreže i druge platforme koje koristimo na internetu besplatne su za korištenje, no njihovi vlasnici na njima zarađuju (veliki) novac. Postoje različiti oblici monetizacije, no najčešće je to putem oglašavanja te Facebook, Google i drugi servisi najviše novaca zarađuju upravo od oglasa koji se prikazuju brojnim korisnicima. Većini njih, naravno, oglasi kvare iskustvo korištenja pa traže rješenja s kojima mogu onemogućiti njihov prikaz.
Najviše njih najčešće se odlučuje za jedan od dostupnih programa za blokiranje oglasa pa im se uz sadržaj koji konzumiraju oglasi ne prikazuju. A kada se oglasi ne prikazuju, nema niti zarade od njih.
Iz YouTubea razmišljaju kako stati na kraj toj praksi, a rezultat je šokirao dio korisnika koji više ne mogu pristupiti YouTubeu, odnosno gledati videozapise na tom videoservisu. Na društvenim mrežama proteklih dana objavljene su snimke zaslona s YouTubea na kojima stoji upozorenje te tvrtke u kojem se naglašava kako programi za blokiranje reklama nisu dozvoljeni na YouTubeu te im se blokira prikaz sadržaja. Kako bi ponovno mogli uživati u videozapisima, korisnici imaju dvije mogućnosti – prva je da korisnici omoguće prikaz oglasa na YouTubeu, odnosno isključe ad blockere, a druga ta počnu s korištenjem YouTubea Premiuma, pretplatničkog servisa YT-a.
Nakon što su se korisnici počeli žaliti na ovu situaciju jer ne žele isključiti programe za blokiranje reklama, a i dalje žele gledati videa na YouTubeu, oglasili su se i iz Googlea. Kako su objasnili za medije, trenutačno provode “mali eksperiment” diljem svijeta s kojim korisnike žele potaknuti da ili isključe ad blockere ili da počnu koristiti pretplatnički servis YouTube Premium. Također, naglašavaju kako opcija detekcije programa za blokiranje oglasa nije nova te da je koriste i druge kompanije koje korisnike redovito upozoravaju da ih ne koriste.
Riječ je, dakle, o eksperimentu te tek treba vidjeti kakvi će biti njegovi rezultati, tj. hoće li taj eksperiment na kraju prerasti u opciju koja će biti aktivna za sve korisnike ili će na kraju od nje odustati.
Inače, Google je u posljednje vrijeme uveo neke novitete oko oglasa koji se prikazuju na YouTubeu – dok su najavili ukidanje oglasa koji se nalaze na dnu videa, povećali su broj oglasa koje su pojavljuju na početku ili usred videozapisa i često ih se ne može preskočiti, prenosi Zimo.