Zamka na tržištu; Kupujemo aute iz Njemačke koji nisu nikad vozili njemačkim cestama

Jeste li znali da se u Njemačkoj prodaju rabljeni auti koji nisu bili registrirani u Njemačkoj.

Njemačka je za većinu kupaca najpopularnije tržište rabljenih automobila. Njemačka ponuda posebno se sviđa kupcima s istoka Europe koji  najviše cijene rabljene aute koji dolaze upravo iz Njemačke. Međutim, to nužno ne znači da su ti auto i bili registrirani i voženi u Njemačkoj.

Automobili koji se prodaju u Njemačkoj mogu dolaziti iz drugih zemalja

Nema sumnje kako je njemačko tržište rabljenih najbogatije ponudom u Europi. Međutim, neka vozila ponuđen au oglasnicima mogu biti iz drugih zemalja.

Podatci carVertical, tvrtke za povijest vozila, sugeriraju da 4.3 % automobila za prodaju u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste Berlina, Münchena ili Hamburga, kao ni kultne autobahne – jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su rabljeni automobili prvi puta registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16.6 %), Francuska (12.7 %), SAD (10.6 %), Belgija (9.1 %) i Rumunjska (5.1 %).

Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju podrijetla automobila, lako je moguće da vozilo možda nije u najboljem stanju.

Nekvalitetni popravci, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju prikriti prošlost vozila i prodati ga negdje drugdje. A budući da države često ne razmjenjuju podatke o povijesti automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.

“4.3 % automobila s povijesnim podatcima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u stranim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podaci sugeriraju da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunjske”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.

Što privlači kupce i prodavače automobile iz istočne Europe njemačkom tržištu?

Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utječe na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu rabljenih vozila. Zbog toga neki prodavači pokušavaju prodati svoja vozila oglašavajući ih u Njemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako netko ne može prodati svoj automobil u Češkoj ili Rumunjskoj, može to pokušati učiniti negdje drugdje.

Njemačka ima dugu povijest privlačenja kupaca automobila iz istočne Europe. Popularan je mit da vozači u Njemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, te istovremeno strogo slijede preporuke proizvođača za održavanje. Realnost je nerijetko drukčija, piše Index.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...