Tajni kupci provodit će nadzor osiguravajućih društva, sklapat će ugovore

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) ovih je dana u javno savjetovanje pustila i Pravilnik o tajnom nadzoru osiguravajućih društva.

Pravilnik na detaljan način propisuje sve faze vrste nadzora, te tko može biti tajni kupac i kako on treba postupati. Osim što se precizno propisuje kako se provodi tajni nadzor, Pravilnikom se navodi i što sve mogu biti “okidači” da se pokrene tajni nadzor, piše Novi list.

Iz HANFA-e navode da su dosad na osnovu Zakona o osiguranju već provodili tajni nadzor i da su prepoznali prednosti tajnog nadzora u prikupljanju informacija o proizvodima i uslugama koje se nude potrošačima kao i informacija o samom načinu distribucije osiguranja, jer tako imaju neposredan uvid o odnosu distributera osiguranja prema potrošačima prilikom informativnih ili prodajnih razgovora.

Preko tajnog kupca HANFA doznaje imaju li građani sve informacije o ugovoru kojeg potpisuju i znaju li na što mogu računati ako dođu u situaciju da moraju aktivirati policu, primjerice zdravstvenog osiguranja u slučaju bolesti.

U prijedlogu pravilnika navodi se da će tajni kupci, koji su zaposlenici HANFA-e ili iznimno osobe koje ona za to ovlasti, krenuti u nadzor, što znači da će se raspitivati o proizvodu pa i kupiti policu osiguranja, posebice u slučajevima kada se uoči agresivna distribucija određenih proizvoda, nepoštene poslovne prakse, velike stope raskidanja ugovora ili sudskih postupaka.

Tajni kupci na teren će i ako u HANFA-i dođu do o sličnih saznanja iz medija ili od drugih nadležnih tijela.

Dodaju da tajni kupac može postupati kao stranka i može sklopiti ugovor o osiguranju za potrebe nadzora, ali taj ugovor ne proizvodi pravne učinke između ugovornih strana i namijenjen je isključivo za potrebe dokazivanja činjenica utvrđenih u tom postupku nadzora. Tajni kupac izravno komunicira s osobljem na prodajnom mjestu, a iz HANFA-e pojašnjavaju da se pod prodajnim mjestom, među ostalim, može smatrati poslovnica subjekta nadzora, ali i prodaja, odnosno sklapanje ugovora putem internetske stranice u slučaju internetske prodaje ili putem poruka elektroničke pošte ili telefonom.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...