Mladen Jergović ekspert za F1: “HRT je odustao od prijenosa utrka, jer im je bilo preskupo, Bernie je htio F1 dovesti u Hrvatsku!”
Najveći stručnjak za utrke Formule 1 u Hrvatskoj je Mladen Jergović (65), dugo godina bio je stručni komentator na HRT-u, ali ostao je i dalje blizak svijetu oktanskog cirkusa, kao konzultant za televizijske prijenose.
U razgovoru nam je Jergović pojasnio zbog čega smatra da su Max Verstappen i njegov Red Bull praktički već sada na korak do obrane svjetskog naslova.
– Radim kao vanjski konzultant za televizijske prijenose za Formulu 1. Pratim utrke i na koji način se rade prijenosi, onda ljudima iz F1 sugeriram što im u prijenosima valja, a što ne. F1 sam počeo pratiti još kao klinac početkom sedamdesetih godina, u živo sam bio na utrci još 1974. godine. HRT je prenosio utrke Formule 1 do 2010. godine, ali su odustali jer im je bilo preskupo. Još tada su televizijska prava koštala preko 700 tisuća eura po sezoni, ako nemate dovoljno reklama to je strašno skupo. Radio sam na HRT-u kao sukomentator zajedno sa Slavkom Cvitkovićem i Ivicom Blažičkom, govori Jergović i nastavlja o dominaciji Verstappena i Red Bulla:
– Nije to nikakva znanost, naime, Red Bull ima glavnog dizajnera, odnosno, tehničkog direktora Adriana Neweya koji je čarobnjak! Čovjek je već trideset godina u Formuli 1 i osvojio je sve živo što se osvojiti može. Tko njega uspije zaposliti, ali i platiti, ima zagarantiran uspjeh, još ako se poklopi jako dobar pilot kao što je Max Verstappen, pobjede su sigurne. To sve Red Bull ima, kod njih je zapsleno između 800 i 900 ljudi. Puno njih govore da je F1 postala dosadna, te da se unaprijed zna tko će pobijediti, ali meni nikad nije dosadna. Uvijek je postojala dominacija nekih od momčadi. Rezultati i uspjesi dolaze prema zaslugama, naime, onoliko koliko se uloži truda, energije, vremena, naravno i novca, posljedica svega toga je u konačnici i rezultat. Pobjednika utrke odlučuje bolid i to u sedamdeset posto slučajeva, ostalih trideset posto je kvaliteta pilota. Upravo iz tih razloga Verstappen pobjeđuje, ali da Hamilton vozi Red Bull i on bi pobjeđivao, dok bi Verstappen da vozi kojim slučajem Mercedes, utrke završavao na trećem, četvrtom ili petom mjestu. Nije to više kao nekada kada je pilot mogao napraviti tu bitnu razliku, to je nažalost tako. Smatram kako je već sada nakon samo pet utrka, odluka o novom svjetskom prvaku riješena, slavit će opet Max Verstappen i Red Bull, kazuje Jergović, istinski znalac Formule 1, te nastavlja:
– Ferrari je bio fenomenalan kad je za njih vozio Michael Schumacher koji je Nijemac, kad je u Ferrariju bio Jean Todt koji je francuski Nijemac, te kad je kod njih bio Englez Ross Brawn. Tada nije vladala anarhija u Ferrariju, kasnije se to sve razišlo. Talijani su takvi, nisu disciplinirani i teško im je složiti radnu etiku, kad su ima otišli stranci u Ferrariju je zavladao kaos. Ništa čudno. Još je kod njih sada i zadovoljavajuće, jer ako se malo srede bit će konkurentni, ali naravno, ne mogu niti blizu Red Bullu. Aston Martin bilježi vrlo dobre rezultate, jer su napravili copy paste Red Bulla, došla su im dva-tri jako važna tehničara iz Red Bulla, koji su znali kako napraviti dobar bolid. U Red Bullu se nisu bunili što ih je Aston Martin malo “pokrao” uzevši im bitne tehničare, jer niti Red Bullu nije u interesu da baš bude totalno dominantan, da baš nema nikoga koji će im biti bar malo blizu. Aston Martin ima Mercedesov power unit, ali nije to od neke presudne važnosti, radi se o plus-minus deset konjskih snaga razlike, najvažnija stavka je ipak aerodinamika. Aston Martin je to lijepo posudio od Red Bulla i super im sve skupa funkcionira. Moram istaknuti, kako je Mercedes s Lewisom Hamiltonom u potpunosti promašio aerodinamiku, ali i dizajn samog bolida, već drugu godinu nisu napravili konkurentan bolid. Za desetak dana je utrka u Imoli, spremaju potpuno novi bolid, pa ćemo vidjeti hoće li se onda u Mercedesu popraviti stvari, Jergović se dotaknuo i teme zbog čega Hrvatska nikada nije dobila domaćinstvo utrke F1:
– U Hrvatskoj ne postoji kvalitetnog kadra koji bi bio u stanju napraviti novu stazu F1, a to je i dosta skupo. Mađari su još 1986. godine napravili stazu Hungaroring kraj Budimpešte, zato što su puno pametniji i organiziraniji od Hrvata! Naime, uspjeli su se dogovoriti s tadašnjim gazdom Formule 1 Bernijem Ecclestoneom. Imali smo šansu, jer je Bernie htio dovesti F1 u Hrvatsku, a još mu je i bivša supruga Slavica, Hrvatica. Međutim, kod nas se bilo nemoguće dogovoriti, svatko je vukao na svoju stranu, a bilo je i onih koji su željeli maznuti lovu! Ecclestone je sve to skužio već nakon trećeg dana, odustao je od Hrvatske i otišao u Mađarsku, za kraj se prisjetio Jergović i legendarnih Tv komentatora RAI-a, pokojnog Poltronierija, ali i Zermianija koji se javljao iz boksova:
– Mario Poltronieri i Ezio Zermiani su bili krasni ljudi, to su oni pravi, živahni i klasični talijanski Tv reporteri i upoznao sam ih oboje, zaključio je Mladen Jergović.