Krenula nova regulacija na naplatnima Lučko. Promjene su velike

Krenula je nova regulacija prometa na ulaznoj naplatnoj postaji Lučko koju su iz Hrvatskih autocesta najavili početkom svibnja kako bi se smanjile ljetne gužve.
U sklopu nove regulacije, povećan je broj prilaznih traka s tri na četiri u smjeru mora, a ENC će se moći koristiti na svim ulaznim trakama. Iz HAC-a su naveli se kako je ulaskom Hrvatske u šengenski prostor ukinuta granična kontrola na prijelazima s Republikom Slovenijom – kontrola koja je usporavala protok cestovnog prometa.
– Ukidanjem kontrole, očekuje se dodatno pojačan intenzitet prometa koji u Lučkom ulazi na autocestu A1. Stoga su Hrvatske autoceste pristupile poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru postojećih gabarita autoceste, najavili su prije nekoliko tjedana iz Hrvatskih autocesta.
Kako novi režim izgleda u praksi
Prvo, kako su i bili najavili iz HAC-a, povećan je broj voznih traka pred naplatom Lučko. Sada ih više nema tri kako je to bilo dosad, nego četiri. Tri trake slijeva sužene s 3.5 metra na 2.5 metra, dok je krajnja desna traka ostala u dužini od 3.5 metra i nje bi se trebali držati kamioni.
Još važnije, za razliku od dosadašnjeg prometnog režima kada su se vozila koja su se prema naplati Lučko spuštala s obilaznice morala ubacivati u desnu od tri trake koji su vodile od Zagreba, sada dvije trake sa zagrebačke obilaznice vode skroz do naplatnih kućica. Ili kako su to formulirali iz HAC-a, osigurano je vođenje prometa u kontinuitetu s dvije prometne trake iz smjera Slovenije prema jugu, umjesto dosadašnje jedne prometne trake.
U praksi to dakle izgleda tako da od Zagreba prema naplati Lučko sada vode dvije trake, a dvije trake vode od zaobilaznice, od toga jedna iz smjera Jankomira tj. Slovenija, dok druga prema Lučkom vodi iz smjera Buzina, odnosno iz smjera istoka i sjeveroistoka.
Tri trake koje vode iz Zagreba se, prije priključne ceste s obilaznice, spajaju u dvije trake.
Iz HAC-a pojašnjavaju da su se dosad upravo tu stvarali najveći čepovi, kada su se vozila s obilaznice uključivala u postojeće trake iz smjera Zagreba.
Velika promjena i za ENC
Velika promjena tiče se i ENC-a. Naime na svim trakama od danas se očitava ENC, dok je to ranije bio slučaj samo na kranjim desnim trakama.
– Što se tiče posebnih traka za ENC, sada su sve trake opremljene antenama za očitanje ENC-a. Dinamičkim upravljanjem naplatnim stazama u satima odnosno danima velikog opterećenja sve staze će biti za sve, i one s ENC-om i za one bez ENC-a. U situacijama kada je promet normaliziran, bit će posebne staze za ENC i to će se vidjeti na portalima iznad naplatnih postaja, pojasnili su iz HAC-a.
– Cilj je povećati protočnost u onim danima kad svi krenu prema jugu i izbjeći situaciju ispreplitanja. Primjerice, kada se korisnik ENC-a nalazi u krajnjoj lijevoj traci, više neće morati tražiti ENC staze i prestrojavati se s jedne na drugu stranu, dodaju iz Hrvatskih autocesta, prenosi Index.