Zašto Liburnija nema za veće plaće? Šimunov: “Gorivo smo platili 5 milijuna kuna više nego prethodnih godina”

Zaposlenici Liburnije za travanj će dobiti deset posto veće plaće, a do 30. lipnja trebao bi se potpisati novi kolektivni ugovor u koji će biti ugrađen zahtjev za ukupnim povećanjem primanja od 15 posto.

Radnici zadarske prijevozničke tvrtke koji već duže vremena javno artikuliraju svoje nezadovoljstvo tako su se konačno izborili za svoje zahtjeve.

Edvina Šimunova, direktor Liburnije upitali smo je li zadovoljan konačnim raspletom situacije koja je u trenutku najave štrajka zadarskih vozača bila na rubu eskalacije.

Ne mogu reći da sam zadovoljan. Ja sam toliko realan čovjek i toliko radim ovaj posao da bih bio zadovoljan. Ova situacija je proizvod opće situacije. Ono što je objektivno je to da sredstava i mogućnosti jednostavno nema u tom opsegu koji bi mogao zadovoljiti sve radnike na pravi način. Moja temeljna poruka je da bih ja bio najsretniji kad bi svi, ne samo moji radnici, već svi ljudi za bilo koji posao, imali plaću od koje dostojanstveno žive! Međutim, moja uloga ovdje je držati ravnotežu, paziti na likvidnost firme i učiniti sve da radnici budu što zadovoljniji. To je danas gotovo nemoguće pomiriti. A što će dalje biti, vidjet ćemo od proračuna…, objašnjava Šimunov.

Vozači plaćama nisu zadovoljni. Ovisno o fondu sati kreću se od 800, 850 do 900 eura neto.

Kako je moguće da firma koja ima monopol nad javnim gradskim prijevozom nema dovoljno sredstava?

Svi su troškovi strahovito narasli. Počevši od našeg najvećeg i osnovnog troška- goriva. Mi smo u prošlog godini platili pet milijuna kuna više za gorivo za nešto veću količinu nego prethodnih godina. Mislim da sam vam sve rekao. To je nenadoknadiv gubitak. Znači, isti prihod, nešto više kilometara, koštalo nas je pet milijuna kuna više!, ističe Šimunov.

Sindikat Liburnije ističe kako vozača na tržištu nema. Tvrde da se na natječaj za deset novih radnih mjesta javi se tek jedan ili nijedan vozač.

Je, nedostatak je vozača, već duže vremena. Buknuo je ovaj vid turizma koji uključuje prijevoz, mi ne možemo konkurirati privatnicima i agencijama. Oni su u poziciji dati nešto veće plaće, a to je naročito dobilo naglasak otkako je inflacija skočila. Svakih 100 eura igra ulogu. Mi trenutno ne možemo pratiti taj ritam. To je trend u svijetu, nije samo kod nas. U Engleskoj, Njemačkoj nedostaje 100 tisuća vozača…, poručuje Šimunov.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...