ZADRANI U ZAGREBU Slaven Reljić poručio studentima iz Zadra : “Pokušajte ipak svoj život organizirati u Zadru”

Slaven Reljić rođen je 1974. godine u Zadru gdje je završio osnovnu školu te Gimnaziju Jurja Barakovića. Po završetku Gimnazije, 1992. godine odlazi u Zagreb na Ekonomski fakultet. Diplomirao je 1997. godine na smjeru Poslovne ekonomije-turizam. Magistrirao je s temom “Repozicioniranje Hrvatske na međunarodnom tržištu kongresnog turizma” također na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Svoju karijeru započeo je za vrijeme studija kao turistički vodič, a danas je suvlasnik turističke agencije Coral Group.

Odrasli ste u Zadru, koliko Vam je bilo teško prilagoditi se na život u Zagrebu?

Odlazak iz rodnog grada i roditeljskog doma svakako je izazovan, ali Zagreb nije toliko daleko. Stariji brat je već bio student u Zagrebu, pa je sve bilo lakše.

Jeste li za vrijeme studiranja bili član Kluba zadarskih studenata, imate li neku zanimljivu priču?

Odlazio sam na početku studija u Klub, no vrlo brzo me “uzeo” studentski posao. Radio sam kao turistički vodič, najčešće vikendom kada su bila organizirana putovanja u inozemstvo čak i za vrijeme teških 90-ih. Taj moj raspored rada kosio se s radom Kluba. Ponekad mi bude žao što nisam tamo provodio više vremena, srećom otvorili ste vrata i za nas “stare studente”.

Jeste li planirali svoj ostanak u Zagrebu ili je do njega došlo spontano?

Čvrsti plan nikad nije postojao, ali stalni posao koji sam, kao apsolvent, dobio u Zagrebu definirao je moju adresu stanovanja.

Kako se rodila ljubav prema turizmu i kako je započela Vaša karijera?

Za vrijeme studija počeo sam raditi kao turistički vodič, bio sam dio prve generacije certificiranih turističkih informatora Hrvatske turističke zajednice. Radio sam kao informator i voditelj na mnogim inozemnim sajmovima predstavljajući Hrvatsku. Certificirao sam se i kao turistički pratitelj i predstavnik, pa sam radio kao vodič na putovanjima kako u Hrvatskoj tako i izvan. Posao vodiča “donio” mi je prvo stalno zaposlenje, u tada vodećoj turističkoj agenciji Atlas i to u kongresnom odjelu. Tamo sam učio posao, posebno kroz rad s iskusnim i profesionalnim kadrom, a imao sam priliku za rad sa širokim spektrom domaćih i stranih klijenata.

Imali ste priliku raditi u Americi, kakvo je bilo Vaše iskustvo?

Upravo u sklopu agencije Atlas, dobio sam priliku raditi u SAD-u, u njihovom predstavništvu, u Washington D.C. Kao promotor i prodavač destinacije Hrvatske po gotovo cijelom SAD-u. Bilo je to zaista neprocjenjivo iskustvo koje mi je puno značilo u daljnjem razvoju karijere.

Kako je došlo do osnivanja Coral grupe?

Početkom 2000-ih moj tadašnji poslodavac ušao je u fazu tranzicije i privatizacije, a ja sam odlučio odvažiti se i nastaviti karijeru kao privatnik-poduzetnik. Pokrenuo sam, u partnerstvu, turističku agenciju specijaliziranu za poslovni turizam. Nakon nekoliko godina okušao sam se i u poslu pomoćnika direktorice u glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice, bio sam zadužen za strateško planiranje i marketing. Bio je to veliki preokret u mom životu, napustio sam svoj dosadašnji rad te se postavio u funkciju rada za opće dobro. Upoznat s načinom funkcioniranja sustava, upoznat s problemima ali i pun ideja za rješavanje istih natjecao sam se za glavnog direktora Hrvatske turističke zajednice, no natječaj je bio poništen zbog malog broja prijava. Cilj novog natječaja bio je privući “širu paletu” kandidata, a mene je “prošla volja”. Zadovoljan stečenim iskustvom u javnom sektoru, nastavio sam karijeru u privatnom sektoru te sam 2014. godine, opet u partnerstvu, osnovao Coral Grupu, s kojom uspješno “plivam” i danas.

Vaša agencija nije tipična turistička agencija, čime se bavite?

Tako je, turistička agencija Coral Group je specijalizirana za poslovni turizam. Konkretno, klijenti su tvrtke i udruženja – domaća i inozemna, koje u Hrvatskoj ali i po svijetu trebaju agencijsku uslugu organizacije konferencija, prezentacija, sastanaka, incentive odnosno poticajnih/nagradnih putovanja za zaposlenike ili poslovne partnere te svih drugih vrsta poslovnih događanja

Je li upravo bavljenje turizmom način da ostanete povezani s rodnim krajem? Postoje li koji drugi? 

Točno. I želim i radim na još većem povezivanju s rodnim krajem kao “poslovnom zonom”. Jer naš Zadar, sa svojim zaleđem i otocima predstavlja jednu prelijepu i gotovo unikatnu cjelinu u Hrvatskoj ali i u komparaciji s konkurencijom u Europi i svijetu!  Međutim pravi potencijal i najveća vrijednost su njegovi ljudi, stanovnici. Od rodbine, prijatelja iz djetinjstva, kolegica i kolega iz osnovne i srednje škole. To je pravo zadovoljstvo i snaga, sve se više opet s njima povezujem.

Što smatrate najvećim izazovom vašeg posla?

Samu činjenicu da iz dana u dan nudim tuđu robu i usluge, skoro uvijek različitim i novim kupcima/ korisnicima. Zahtjevan je odabir pravih partnera, onih koji će moći to odraditi, u koje moraš imati povjerenje.

Postoji li neki projekt koji bi ste izdvojili kao najdraži, na koji ste posebno ponosni?

Moram priznati ima ih dosta, no izdvojit ću dva recentna. Dugogodišnji poslovni partner iz Nizozemske uvijek dovodi svoje klijente u Split i na Hvar, ipak su to naše ponajbolje destinacije. Godinama mu tvrdim da klijente mora upoznati sa Zadrom. I evo nakon godina “nagovaranja”, rada na atraktivnom programu uspjeli smo klijente nakon Splita, umjesto na Hvar, preusmjeriti u Zadar. Bilo mi je izuzetno zadovoljstvo “svoj” grad prezentirati Nizozemcima. Izdvojio bih i projekt na kojem sam radio s agencijom iz Dubaia. Kolega i ja organizirali smo program za predstavništvo jedne američke medicinske tvrtke. Ostavili smo dobar dojam, kako Hrvatska tako i ja te su partneri iz Dubaj zatražili moju agenciju i moju osobnu uslugu organiziranja programa za istog klijenta u Francuskoj, na Azurnoj obali. Moram napomenuti kako je u svemu pomoglo i moje učenje francuskog jezika od osnovne škole u Zadru. Zadar je “grad pobratim” s francuskim gradom Romans-sur-Isere, još 80-ih, kao osnovnoškolci imali smo priliku sudjelovati u razmjeni učenika upravo iz tog grada. Još i danas održavam kontakte i prijateljstva s ljudima koje sam tada upoznao u Francuskoj.

Što smatrate svojim najvećim uspjehom?

Sretan sam što živim i radim na način da cijenim svakog čovjeka, svakom želim dobro i pokušavam tu vrijednost vidjeti ili pronaći u svakom čovjeku. Možda naivno, ali takav sam. Zapravo sam sretan radi toga!

Koliko često posjećujete Zadar?

Svakih par tjedana. Zanimljivo da kad u Zadru nisam bio duže od npr. mjesec i pol dana, po Zagrebu mi se već priviđaju ZG tablice kao ZD.

Planirate li povratak u Zadar stalno?

Ta mogućnost i želja su uvijek prisutni. Kad duže boravim u Zadru, zapitam se često zašto ne bih (opet) ostao za stalno, a samo prema obvezama skoknuo u Zagreb. Međutim i u Zagrebu sam već dosta dugo i zapravo idealno balansiram život u dva grada.

Savjet za studente iz Zadra, posebno one koji se žele baviti poslom kojim se vi bavite?

Pokušajte ipak svoj život organizirati u Zadru. Uzmite najbolje od Zagreba ili drugih gradova i krajeva Hrvatske, Eu-a/Europe i svijeta gdje eventualno studirate i kuda putujete. Radite na kvalitetnim i dugotrajnim kontaktima. Ali zaista više nije problem i ‘biti doma’, a misliti i raditi i lokalno i globalno.

Tekst: Leonarda Zorica

Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...