U Dječjem vrtiću Radost održana radionica Rano učenje engleskog jezika
U Područnom objektu Višnjik III, Dječji vrtić Radost, koji je svoja vrata otvorio u rujnu prošle godine, 19. travnja 2023. godine održana je radionica „Rano učenje engleskog jezika“ na kojoj su posebno educirane odgojiteljice upoznale zainteresirane kolegice s načinom provođenja programa ranog učenja engleskog jezika. Ovakav oblik stručnog usavršavanja redovito se provodi unutar područnih objekata Dječjeg vrtića Radost u cilju kontinuiranog educiranja odgojitelja.
Posebni program engleskog jezika, koji je verificiran od strane MZO-a, a provodi se u Područnom objektu Višnjik III, realizira se unutar cjelodnevnog desetsatnog programa, a provode ga odgojiteljice Ivana Dokoza i Tanja Čelica, sa završenom edukacijom Stručno razvojnog centra za rano učenje engleskog jezika. Program su pripremile pedagoginje Jadranka Maletić i Antonija Zekić s ciljem osiguranja kvalitetnog, poticajnog i ugodnog okruženja kojim će se podržavati i razvijati interes djeteta za usvajanje i komunikaciju na engleskom jeziku, a namijenjen je djeci od treće godine do polaska u školu.
Ovim programom djecu se potiče da u prirodnoj, svakodnevnoj komunikaciji s odgojiteljem (na
hrvatskom i engleskom jeziku) kroz učenje pjesmica, brojalica, jednostavnih rečenica, fraza i uputa usvajaju osnove engleskog jezika. Putem igre, priča, igrokaza i dramatizacije lako i spontano djeca će usvajati osnovni rječnik engleskog jezika, jezičnu strukturu, intonaciju, ritam i izgovor. Vrtić je opremljen posebnom didaktičkom opremom.
Prednost učenja engleskog jezika u ranoj dobi:
– Razvoj senzibilnosti za strani jezik (do 7. godine života djeca koriste istu stranu mozga kao i
kad uče materinji jezik).
– Prirodni izgovor (mlađa djeca lakše i uspješnije usvajaju fonetički sustav, ritam, intonaciju
stranog jezika).
– Bolje i naprednije predčitalačke vještine.
– Intelektualni razvoj mozga.
– Veće mogućnosti u daljnjem školovanju.
– Pozitivan stav prema ostalim kulturama, narodima i različitostima.
– Vrijeme u kojem živimo zahtjeva poznavanje stranih jezika.
– Predškolska dob je povoljno životno razdoblje za učenje stranih jezika.
– Oko 4. godine djeca su savladala osnovni rječnik i gramatička pravila materinjeg jezika te su
spremna početi s učenjem drugog jezika.
U poticajnom prirodnom okruženju u kojem djeca borave obrazovni se učinak pojavljuje nesvjesno
kao sekundarni proizvod igre.
Rano učenje stranog jezika pridonijeti će stvaranju interesa i prihvaćanja različitih kultura, savladavanju komunikacije na stranom jeziku, jačanju samopouzdanja, stjecanju temeljnih znanja te razvoju kreativne inteligencije. Uzimajući u obzir zastupljenost engleskog jezika u svakodnevnom
životu, ranim učenjem djeca dobivaju dobru odskočnu dasku u daljnjem učenju, kako engleskog tako i ostalih stranih jezika.