Ana, Brlog: “Žene se često moraju dokazivati da su kompetentne za razgovor o pivu”

Ana Teskera suosnivačica je pivovare i zadruge Brlog zajedno s Majom Šepetavec.

Danas je Majina uloga vođenje proizvodnje, a ona je upraviteljica zadruge. Za Večernji list ispričala je kako je raditi u profesiji u kojoj su većinom muškarci, kako hendla negativne komentare te kako izgleda proizvodnja craft piva.

Prije nekih 9 godina doselila sam u Zadar koji je imao vrlo skromnu ponudu finih piva. Inače sam enolog (prehrambeni tehnolog) i bavila sam se proizvodnjom vina, pa mi je pivo bilo izazov koji mi se vrti po glavi još od fakulteta. U novom gradu gdje ne znaš nikog i ne možeš baš lako doći do nekog finijeg piva – novi hobi, a kasnije i biznis, činio se kao idealan novi početak. Tako sam počela kuhati pivo kod kuće, otkrila je.

Iako voli svoj posao i gotovo svaki njegov aspekt, ponekad se susreće s negativnim komentarima i stereotipima.

Vjerojatno postoje izazovi na različitim razinama – od onog smiješnog i nebitnog da jednostavno ne mogu i ne želim parirati muškim kolegama na festivalima kada popiju 5 litara piva u jednoj večeri pa se ponekad držim malo po strani i izbjegavam probati baš svaku čašu do onih poslovnih kada se prije nekog razgovora koji je tehničke prirode često susrećemo najprije s potrebom dokazivanja da smo kompetentne za taj razgovor. To ponekad ide na živce jer umara svaki put istu priču ponavljati, ali najčešće samo pustimo kroz jedno uho unutra i kroz drugo van. Dobijemo što hoćemo jer jednostavno smo prihvatile da je to startna pozicija. Iako, s vremenom i jačanjem stava, sve manje nam se to događa, objasnila je Ana.

Planove za budućnost i daljnji razvoj Ana svakako ima, a ciljevi su joj ovaj projekt pretvoriti u lifestyle brand, želi pokrenuti dodatne projekte koji podupiru Brlog i njegove misije, koji pomažu drugim industrijama u sličnim misijama.

Kod craft piva obožavam činjenicu da pomiče granice industrije. Spomenula sam da bi mogli slobodno i drugačije definirati pivo danas, u odnosu na nekada u Hrvatskoj. Prije Brlog u Zadru se moglo jedva pronaći neko craft pivo, a sada je dostupno u gotovo 40 lokala. To je direktno utjecaj Brloga i crafta uopće. Craft pivo zaista pomaže i drugim industrijama pomaknuti svoje granice, pokazuje primjerom kreativnost  isplativost lokalne ponude. Želim jesti, piti i stvarati lokalno, živjeti svoj avanturistički i hedonistički životni stil i ne odustajati od kvalitete. A upravo je u tijeku detaljno razrađivanje načina kako sve to postići, međutim jedno je sigurno. Brlog je odlična platforma i pozicija za sve to novo stvaranje, ispričala je.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...