Zašto virtualna realnost još uvijek nije popularna u Hrvatskoj?
Iako su VR naočale danas dostupnije nego u prošlosti, nismo još ni blizu njihovoj širokoj popularnosti o kojoj sanjaju tvorci ovog atraktivnog izuma.
Još tamo dok je SF serija “Zvjezdane staze” bila na svom vrhuncu, čovječanstvo je počelo maštati o naočalama koje će nas prebaciti u neki sasvim novi svijet i omogućiti nam da doživimo iskustvo koje je potpuno nezamislivo u realnim okolnostima.
Na stvaranju takve virtualne realnosti uporno se radilo u posljednja tri desetljeća, da bi se u zadnjih deset godina napokon pojavile VR naočale po dostupnoj cijeni, koje nas uspješno prebacuju u imaginarni svijet. Dok nosite ovakve naočale oko vas će biti nepoznati objekti gdje god se okrenuli u prostoriji, a omogućuju vam kretanje iz jednog u drugi virtualni kadar, što je prilično upečatljivo iskustvo.
Pa iako danas postoje online igre koje se odvijaju u virtualnoj realnosti, svejedno čak i gameri preferiraju gledati svijet bez VR naočala.
Gdje se danas koriste VR naočale?
Naočale koje vode u virtualnu realnost već koriste neke casino online stranice, kako bi svojim igračima omogućile da se osjećaju kao da se zaista nalaze u luksuznoj kockarnici, što je posebno zabavno ako ste igrač Texas Holdem pokera.
Također se koriste i u kinima, kako biste još bolje uronili u scenarij koji je najčešće povezan sa zombijima ili nekim drugim čudovištima. Moderni muzeji isto nude virtualnu realnost kao dodatak iskustvu obilaska izložbe, a radi se o tehnologiji koja je prikladna i za edukacije, pogotovo one u kojima je nužno osjetiti kako se stvari odvijaju u praksi.
VR naočale danas se koriste u zdravstvu, jer mogu biti korisne u kirurgiji za simulacije operativnih zahvata, dok ih iz sličnih razloga koriste i u automobilskoj industriji, kao i u vojsci.
Virtualna stvarnost koristi se i u marketingu, kako biste virtualno obišli neki dućan ili trgovački centar, a imala je dosad svoju upotrebu čak i nas sudu, kako bi porota dobila bolju sliku o okolnostima u kojima se neki zločin dogodio.
Naravno, najpopularnija je ipak u video igrama, pogotovo onima u kojima istražujete neki jezivi prostor i borite se s različitim nemanima. Koristi se i u simulacijama utrkivanja, kako bi se igrač osjećao kao da se nalazi u bolidu Formule 1 ili za volanom neke druge jurilice.
Nepraktična i stvara nelagodu
Virtualna realnost i dalje nije blizu globalne popularnosti, za razliku od društvenih mreža koje na Internetu odavno imaju milijarde korisnika.
Glavni razlog je njezina nepraktičnost, jer VR naočale još uvijek su prilično ogromne i kompleksne, zbog čega je svakako veći užitak igrati igre bez njih na očima, a isto vrijedi i za gledanje filmova.
Cijena koja kreće od 400 eura na više možda u današnje vrijeme nije toliko velika, ali tu je i faktor nelagode koji izaziva odlazak u imaginarni svijet. Naime, koliko god se činilo kao da ste zaista okruženi nekim nepoznatim intrigantnim okruženjem, još uvijek se u njemu većina ljudi ne osjeća bolje nego u realnom svijetu, čak i uz vrlo dobar scenarij u koji ste uključeni.
Sve to govori da na VR tehnologiji još treba mnogo raditi kako bi dobila široku upotrebu. S druge strane, njezini tvorci mogu biti zadovoljni što je uopće opstala do sad, kad se sjetimo Googleovih naočala koje su najavljivane kao revolucionarni izum, da bi ubrzo bile povučene s tržišta.
Svejedno, napredak tehnologije nikad ne smijemo podcjenjivati pa ako ovakve naočale jednog dana osiguraju veću razinu zadovoljstva svojim korisnicima, tada će definitivno postati privlačnije širem krugu korisnika, a možda se pretvore i u neizostavni gadget svakog kućanstva.