Vozači Liburnije spremni na štrajk, za 5.400 više ne mogu raditi! Šimunov: “Imamo najniže cijene usluga, nismo profitabilna firma”
Ako ne dobiju novi sporazum o većim plaćama, vozači Liburnije spremni su blokirati javni gradski prijevoz. Marin Sikirić, sindikalni povjerenik Liburnije kazuje kako ih u najavljenom štrajku podržava i Stjepan Lisičak, predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske.
– Najavljuje se mogućnost štrajka, to je ipak teorija. Prije toga slijede pregovori, pa nadaj bože mirenje, a tek onda štrajk do kojeg se iskreno nadam da neće doći, jer onda svi gube. Optimističan sam što se toga tiče. Moj stav je da plaće treba povećati, kada nađemo izvore financiranja tako će i biti napravljeno. Mislim da sve skupa dobiva jednu dimenziju koja je nepotrebna u ovoj trenutnoj gospodarskoj i općoj situaciji, kazuje nam Edvin Šimunov, direktor gradskog prijevozničkog poduzeća Liburnija.
Traži se povećanje plaće. 5.400 koliko dobiju, poručuju, sramotno je malo. Čak i s produljenjem sporazuma o uvećanim plaćama i povišicom od 15 posto na kojoj inzistiraju, u usporedbi s primanjima njihovih kolega iz drugih gradova, tvrde, to je i dalje malo.
– Vozači koji govore da je plaća mala uzmu fond sati primjerice sada za veljaču, mjesec koji ima 160 radnih sati. To su tri, četiri radna dana manje nego što je recimo u lipnju ili kolovozu. Vrijednost boda je ista, znači u veljači su dobili najmanju plaću koju su zaradili u ovoj godini, naročito ako nema prekovremenih, nema rada na praznik ili u nedjelju. Kada sve to uzmemo u obzir ja ne mislim da su plaće sramotno niske, to je sve malo pre teško rečeno. Moj je zaključak da plaće treba povećati i zadržao bih se na tome. Koliko i što, ovisi o mogućnostima, jer isplaćivati nešto za što nemate pokriće vodi u samo jednom pravcu, a to nitko ne bi želio, poručuje Šimunov.
Još uvijek je na snazi Odluka o financiranju nužnih rashoda i izdataka, pa direktora pitamo na koje izvore financiranja se oslanja.
– Po zakonu se financiramo iz cijene usluge i iz proračuna jedinice lokalne samouprave. Tu treba naći ravnotežu. Naši su prihodi iz djelatnosti ograničeni, mi nismo profitabilna firma. Naše su cijene najniže što mogu biti i jasno je da iz toga ne možemo pokriti sve troškove, a tu prvenstveno mislim na gorivo i plaće koji su najveći u segmentu svih troškova. Treba naći ravnotežu radi održivosti kompanije, ništa drugo ne mislim reći. Situacija najviše ovisi o pozicijama u gradskom proračunu koji još nažalost nije donesen. Mi smo na privremenom financiranju što znači da dobivamo manje novaca nego što je bilo planirano, zaključuje Šimunov u vjeri da će vozači imati razumijevanja i strpljenja.