Predsjednik HAKS-a, Davorin Štetner: “Zadar živi motosport, Šibenik ima projekt izgradnje nove staze!”
Jučer je sjevernom parkiralištu ŠC Višnjik održana treća po redu Nagrada grada Zadra. Svi ljubitelji brzine, mirisa benzina, sprženih guma, kao i grmljavine motora su uživali. Bilo je po nekim procjenama sedam tisuća gledatelja!
Spektaklu je bio nazočan i 41-godišnji Davorin Štetner, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza (HAKS), koji je bio oduševljen samom organizacijom, ali i odazivom gledatelja i natjecatelja. Štetner je još 2011. godine ušao u motosport kupivši medijska prava Formule 1 za Hrvatsku.
– Prvo što sam primijetio jučer u Zadru je veliki broj natjecatelja, kao i veliki broj gledatelja, isto tako, staza je na odličnoj lokaciji! Jučerašnji događaj je bio sportski event kakav Zadar ne pamti! Bitna je simbioza između ŠC Višnjik i Automobilističkog kluba RTZ Zadar, što znači da su zajedno napravili vrhunski događaj, govori Štetner, i nastavlja o Formuli 1:
– Kad sam kupio medijska prava za Formulu 1, bilo je to 2011. godine, bio je to svjetski presedan, jer sam postao najmlađi vlasnik privatnih prava F1 u svijetu. Nakon toga sam došao na prvu utrku Formule 1 u Silverstone, jednostavno, taj zvuk, miris oktana u zraku, i taj cijeli šušur me privukao! Odmah sam zavolio F1, i od tada sam u automobilizmu, a to je već dvanaest godina, kaže predsjednik HAKS-a, te ističe problem infrastrukture u svijetu automobilizma:
– Problem automobilizma je infrastruktura. Hrvatska ima automotodrom Grobnik, te još nekoliko karting staza. Pri Hrvatskom automobilističkom savezu imamo više disciplina, jedna od njih je i kronometar koji se vozio ovog vikenda u Zadru. Kronometar se može održavati na stazama kao što je staza ŠC Višnjik. Naime, zadarska staza na parkiralištu Višnjika je improvizirana, ali ona zadovoljava sva pravila o licenciranjima, kao i same sigurnosti. Nama je najvažnije da se nešto nekome ne dogodi, uvijek ponavljamo, auto moto sport je opasan, i ljudi moraju jako paziti, prvenstveno sebe i svoje najbliže. Naravno, uvijek se moraju i poštovati pravila koje je odredio organizator, dotaknuo se Štetner i Zadra, i budućnosti utrka u našem gradu:
– Zadar ima budućnost, to se vidjelo po velikom broju gledatelja koji je jučer bio prisutan, ali i velikom broju samih natjecatelja. Već u trećoj godini održavanja, Nagrada grada Zadra je ostvarila sva očekivanja, čak i više od toga! U suradnji s AK RTZ Zadar, kao i njegovim predsjednikom Goranom Banom, gledamo već u smjeru potencijalne utrke Prvenstva Hrvatske u kronometru. Jučerašnja utrka je bila niža razina, regionalna. RTZ Zadar je odlično organizirao event i rade odličan posao. Ove godine smo odlučili pomoći hrvatskim klubovima koji rade, krenuli smo u revoluciju kartinga, samim time smo kupili sedamnaest kartinga što je investicija od nekakvih 50 tisuća eura. Sve su to osobno kupili članovi Upravnog odbora HAKS-a.
Ovim projektom smo htjeli pomoći klubovima kako bi razvili karting sport, i to od najmlađih uzrasta! Klubove to neće koštati ništa. Jedan karting će dobiti i AK RTZ Zadar, njihova jedina obaveza će biti da na svaku utrku Prvenstva Hrvatske dovedu jednog svog mladog vozača. U Zadru ćemo pokušati odraditi karting slalom promociju, kako bi djeci i školama omogućili prvi dodir s kartingom. Karting slalom se može organizirati i na malo većim parkiralištima, a Zadar ima te uvjete, kao i interes. Vidimo da Zadar živi motosport, optimist je gospodin Štetner, i za kraj ponovno spominje Formulu 1, kao i mogućnosti da Hrvatska izgradi novu stazu, spominje Konjevrate kraj Šibenika:
– Na utrkama Formule 1 sam prisutan sedam do osam puta godišnje. Upravo sam sada razgovarao sa Stefanom Domenicalijem, predsjednikom i direktorom F1. U Jeddi smo organizirali novu utrku, sama staza je koštala 700 milijuna eura! Bit ću i na otvaranju nove staze u Las Vegasu, a kako se radi o ozbiljnim iznosima, naravno da se onda i traže ozbiljne kotizacije. U Hrvatsku smo uspjeli dovesti WRC, to je stepenica ispod Formule 1. Koncentriramo sve snage kako bi WRC prošao najbolje u Hrvatskoj. Kada pričamo o Formuli 1, Hrvatska prvo mora imati stazu koja mora zadovoljavati sve uvjete. Staza FIA Grade 1, to je kategorija staze na kojima su dozvoljene utrke F1, bi se mogla napraviti za otprilike 25 milijuna eura, ali u tu cijenu nije uključeno zemljište. To su samo osnovni troškovi, tu još treba dodati sigurnosne projekte i same “Z” ograde koji iznose preko 3 milijuna eura, tu su i drenažni sistemi koji prelaze iznos od 3 milijuna eura. Nadamo se da će se u budućnosti pojaviti investitor koji bi u Hrvatskoj mogao investirati u jednu takvu stazu!
Razgovarao sam i s gradonačelnikom Šibenika gospodinom Željkom Burićem, oni već imaju spreman projekt Konjevrate u šibenskom zaleđu. Očekujem da ću se s njim sastati u sljedećih mjesec dana, kako bi zajednički nastupili prema potencijalnim investitorima. Što se tiče dobivanja domaćinstva utrke F1, jako se teško boriti sa snažnim državama koje imaju milijunske budžete. Osim same staze koja mora zadovoljavati sve kriterije, ima još nešto, morate platiti Formuli 1 koncesiju ako želite dobiti domaćinstvo Velike nagrade, a to košta od 20 milijuna eura, ali i više za samo jednu godinu. To su jako veliki iznosi! Ovo ne znači da se sve ne bi vratilo kroz ekonomsku potrošnju, poreze, prireze i doprinose, jer to su projekti koji su fizibilni i koji se vraćaju. Idemo mi prvo napraviti stazu, u vedrom tonu zaključio je predsjednik HAKS-a Davorin Štetner.