Odbijeno oko 13 posto zahtjeva za mirovinom po novom modelu. Evo zašto
Zbog izmjena Zakona o mirovinskom osiguranju koje su donijele novi model isplata obiteljskih mirovina, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje od 1. siječnja je zatrpan brojnim zahtjevima. Ljudi, naime, podnose zahtjeve za korištenjem i dijela obiteljske mirovine supružnika uz svoju osobnu mirovinu. Srećko Vuković, zamjenik ravnatelja HZMO, u Novom danu na N1 poručuje da su očekivali navalu te da su se pripremili vrlo dobro za nju.
“Novi zakon su zapravo izmjene i dopune kojim je uveden novi model obiteljskih mirovina. Već su u veljači povećane sve obiteljske mirovine za siječanj za 10 posto, uz to i one najniže mirovine za 3 posto”, rekao je Vuković pa dodao da je s jučerašnjim danom zaprimljena 101 tisuća zahtjeva.
“Očekivali smo, pripremili smo se vrlo dobro. Nastojali smo izbjeći gužve. Ne samo da smo ljudima rekli možete doći cijelu godinu, nego smo i unutar sebe organizirali da nigdje nije bilo prevelikih gužvi”, dodao je.
Objasnio je da je umjesto umirovljenika cijeli proces mogao i netko drugi za njih obaviti, ali da je najveći dio ipak došao osobno u HZMO. Na raspolaganju su umirovljenicima također i opcije slanja poštom u HZMO ili samo predaju na šalteru u pošti “kao da ste predali na šalteru HZMO-a”, dodaje Vuković. Napominje da se isto moglo podnijeti i preko sustava e-građani, ali zbog starosne dobi populacije, ta opcija se nije masovno koristila.
“Riješili smo u ovom trenutku preko 38.000 zahtjeva od tih 101.000 i pozitivnih je rješenja za njih 34.000. Na razini smo oko 87 ili 86 posto, odnosno samo 13,14 posto je odbijeno”, otkrio je Vuković.
Na pitanje zašto su neki odbijeni, Vuković je odgovorio:
“Jedan je razlog starosna granica, ljudi nemaju 65 godina, a drugo je da im mirovina prelazi cenzus od 6546 kuna (868,80 eura). Tko ima više od toga, ne može dobiti.”
U prosjeku su ljudi na svoju osnovnu mirovinu dobivali još dodatnih 85 eura, kazao je.
“Svi koji dođu na naš šalter, dobiju potvrdu da su predali zahtjev. Oni koji preko pošte ne dobiju povratnu informaciju, mogu preko info telefona dobiti informaciju u kojoj je fazi proces, a može se provjeriti i preko e-građani”, navodi Vuković koji očekuje da se najveći dio zahtjeva riješi do kraja lipnja.