Trgovci žestoko odgovorili Filipoviću, traže javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena

Ministar gospodarstva i održivog razvoja u Saboru je ponovio kako su nalazi inspektorata su pokazali da je oko 30 posto tvrtki neopravdano podiglo cijene.

Također spomenuo je i da je ministarstvo prošli tjedan uputilo dopis maloprodajnim lancima da dostave podatke za 80 proizvoda kako su se kretale cijene. “Samo su dva lanca rekla da će dostaviti sve podatke, zahvaljujem im se. Drugi to nisu napravili, kakva je to poruka”, pitao je Davor Filipović, donosi N1.

Na to njegovo pitanje odgovorili su mu iz Hrvatske udruge poslodavaca. Oni tvrde da je ministarstvo od trgovaca tražilo da dostave najviše maloprodajne cijene za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija koje su naveli u popisu. Iz HUP-a kažu da je, s obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, riječ o stotinama proizvoda iz kategorije brendova i privatnih robnih marki i ističu da se radi o izrazito velikom opsegu.

“U vašem očitovanju ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca. Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati urealizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli”, kažu iz HUP-a.

Dodaju da su trgovački lanci bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i “varanje” potrošača u procesu konverzije. “Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali
su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH”, tvrde iz HUP-a.

“S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača. Kao što smo već istaknuli, sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja”, priopćili su.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...