Hrvatska bi u 2023. mogla imati oko 5 posto više noćenja nego u 2022.
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice očekuje nastavak pozitivnih trendova u turizmu, uz predviđanja da će Hrvatska 2023. imati oko 5 posto više noćenja nego u 2022., što je i postotak rasta koji se srednjoročno predviđa za idućih par godina.
To bi značilo da bi u Hrvatskoj 2023. moglo biti nešto više od 110 milijuna noćenja, što je za gotovo 5 milijuna više od oko 105 milijuna, koliko je noćenja bilo od početka 2022. do pred Božić, čime je dostignuto i oko 96 posto noćenja iz 2019.
Hotelijeri i druge turističke kompanije u Hrvatskoj zadovoljni su rezultatima iz 2022., koji su mnoge i iznenadili jer su se približili onima iz 2019., no sve ih, kao i ostale poduzetnike, brine neizvjesnost oko 2023., potaknuta velikim porastima cijena i svih troškova, posebice energenata.
Neizvjesnosti pridonosi i što ne znaju što će i kako biti s cijenama energenata nakon ožujka, jer ih je do tada hrvatska vlada ograničila, te su većinom zbog toga neki hotelijeri upozorili i na mogućnost kasnijeg otvaranja hotela i drugih objekata na Jadranu.
Sezona obično u Hrvatskoj počinje Uskrsom, koji je u 2023. ranije, početkom travnja, a ako hotelijeri i drugi budu kasnije otvarali većinu objekata, moguće tek u svibnju ili i kasnije, kako najavljuju, sezona neće biti dulja, već kraća nego što je bila u 2022., što se kosi s ciljevima nove strategije i drugih planova.
Zbog uvođenja dodatnog poreza na dobit, s čime se nisu složili, vodeći hotelijeri su najavili i smanjenje investicija, što opet umanjuje konkurentnost, a nastavljaju brinuti i o manjku radne snage, zbog čega su pozdravili novosti oko lakše prijave i dobivanja dozvola za strane radnike u 2023.