Hrvati voze stare kante, prosječan auto star je skoro 15 godina
Podaci Centra za vozila Hrvatske pokazuju kako je tijekom 2022. u Hrvatskoj bilo 2.5 milijuna registriranih vozila prosječne starosti 14.59 godina. U usporedbi s 2021. godinom, kada je iznosila 14.3 godine, starost registriranih vozila ponovo je povećana. Čak 67.7 posto registriranih vozila staro je deset i više godina.
Na drugom mjestu su vozila stara šest do devet godina (14.9 posto), zatim od dvije do pet godina (12.9 posto) dok su vozila stara do godinu dana najmanje zastupljena i ima ih 4.6 posto. Od ukupno pregledana 2.3 milijuna vozila na redovnom tehničkom pregledu, 431.625 proglašeno je neispravnima, prenose agencije.
Na pregledanim vozilima utvrđeno je ukupno 2.4 milijuna pogrešaka, od čega najviše na svjetlima – 23.8 posto, a slijede pogreške na kočnicama i pratećim sklopovima s 22.4 posto.
Treće mjesto po učestalosti uočenih nepravilnosti na svim vrstama vozila u Hrvatskoj zauzele su one na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima, a potom i pogreške na motoru te osovini, kotačima, gumama i ovjesima.
Zabilježene su i brojne nepravilnosti na opremi vozila, točnije 74.7 tisuća, ali se i taj broj smanjio u usporedbi s 2021. godinom, kada su na opremi vozila zabilježene 84 tisuće nepravilnosti.
Prošle godine na ekotestu je uočeno nešto manje nepravilnosti, odnosno 64.6 tisuća.
Statistike pokazuju nešto manji broj nepravilnosti na uređajima za normalnu vidljivost, pa on iznosi 67.3 tisuća, dok je 2021. godine iznosio 67.5 tisuća.
Iz godine u godinu uočava se značajan rast broja vozila kategorije M1, odnosno osobnih automobila na električni i hibridni pogon. Dok je 2021. godine hibridni pogon imalo 15.9 tisuća vozila, tijekom 2022. godine taj broj popeo se na 26.4 tisuća.
Električni je pogon bio zastupljen kod tri tisuće osobnih automobila tijekom 2021., a 2022. godine je bilo 4.8 tisuća takvih vozila.