Kako kapitalizirati uspjeh u nogometu? “U zadnja dva tjedna više se pretražuje Hrvatska nego u srpnju!”, “Zbog Modrića i Livakovića mnogi razmišljaju posjetiti naš kraj”

Iza fantastičnog uspjeha koji su već do danas upisali naši reprezentativci na Svjetskom prvenstvu u Katru stoje one najiskonskije emocije. Radost i veselje upotpunjuje osjećaj nacionalnog ponosa i jedinstva.

No, kada splasne euforija, a aktualni političko ekonomski problemi dođu kao pljuska stvarnosti, ostaje važno pitanje – možemo li i kako kapitalizirati priču o nogometu?

Povratak optimizma u društvo kroz kolektivnu psihoterapiju koju patriotizam i junaštvo koje dijelimo znajući da su oči svijeta uprte u ‘crveno bijele’ jednako je važno kao i pitanje koliku ulogu uspjesi hrvatske reprezentacije imaju za naše gospodarstvo i turističko pozicioniranje u svijetu.

Mario Paleka, direktor Turističke zajednice Grada Zadra otkriva interesantan podatak. Pretraživanja o našoj zemlji unazad dva tjedna nadmašila su interes gostiju iz “najljetnijeg” mjeseca, statistički gledano turistički vrlo uspješnog srpnja.

Svi se možemo složiti oko činjenice kako sportski rezultati uvelike doprinose prepoznatljivosti naše zemlje u svijetu, što je prvi korak ka stvaranju turističkog branda, a pogotovo ako se radi o vrhunskom nogometu. Čak ni početak vrhunca turističke sezone u srpnju ove godine nije generirao toliko interesa za našu zemlju koliko se pretraživanja o Hrvatskoj dogodilo samo u dva posljednja tjedna. Cijeli naš sustav na čelu s Glavnim uredom Hrvatske turističke zajednice, ulaže veliku energiju i sredstva kako bi marketinškim alatima povećao vidljivost i privlačnost naše zemlje na globalnom turističkom tržištu, mišljenja je Paleka.

Da su sportaši najbolji ambasadori svojih zemalja, smatra Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije. Podsjetila je na podatak da je Vatrene u finalu prvenstva 2018. u izravnom prijenosu gledala čak 1,2 milijarda ljudi. Ogroman je to bazen iz kojeg se rađaju potencijalni gosti.

Kao najvažnija sporedna stvar na svijetu, nogomet je svakako globalni fenomen i sveprisutni spektakl, pa svjedočimo koliko se žarko gotovo sve svjetske države žele dokazati upravo u tom sportu. Utakmice se prate i u najudaljenijim kutovima planete, a zemljama sudionicama naglo raste popularnost i poznatost. Hrvatska se još od osnutka nameće kao mala država koja postiže vrhunske rezultate u brojnim sportovima – nogometu, rukometu, tenisu, skijanju, vaterpolu, atletici, jedrenju, veslanju itd. Često se spominje kako su upravo sportaši najbolji ambasadori svojih zemalja, a upravo je Hrvatska zahvaljujući brojnim sportskim uspjesima ostvarila nemjerljive promotivne učinke i neosporno je kako sport doprinosi vidljivosti Hrvatske u svijetu. Spomenimo samo kako je primjerice finale Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji u kojem su igrale Francuska i Hrvatska u izravnom prijenosu gledala 1,12 milijarda ljudi. Mnogi od tih gledatelja već znaju i da je Hrvatska izuzetno lijepa zemlja, te poželjna i sigurna turistička destinacija. Takvom imidžu Hrvatske neprekidno doprinose naši sjajni sportaši koji svojim uspjesima promoviraju i svoju zemlju, ali i županiju, kaže nam Kadija.

Subašić, Vrsaljko, Livaković, Erlić, Gvardiol kojeg s pravom svojatamo zbog porijekla iz Novigrada te neizostavni Modrić… Zadarski kraj, kada u obzir uzmemo broj stanovnika, obara svjetski rekord u broju formiranih reprezentativaca. Priča je to koja fascinira i strance, a kako nogomet generira univerzalni jezik koji razumiju sve nacije i generacije, već smo ostvarili željenu promociju našeg kraja na globalnom turističkom tržištu.

Primjerice Modrićeva inspirativna životna priča sigurno je povod mnogim pojedincima da istraže više o njegovoj domovini i zavičaju. Trenutno je junak utakmice protiv Japana Dominik Livaković prisutan u nebrojenim medijima, a mnogi će istaknuti kako je naš čudesan golman Zadranin. Svakako će ta činjenica pomoći da čitatelji o nama doznaju više, a oni koji su u mogućnosti, razmišljat će o posjetu našoj zemlji i županiji, zaključuje Kadija.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...