Opća bolnica Zadar uspješno uvela Patient Portal – aplikaciju za digitalno preuzimanje nalaza koja znatno smanjuje čekanje na bolničkim šalterima

Opća bolnica Zadar uvela je web aplikaciju Patient Portal zagrebačke tvrtke EHS, kojom će pacijenti moći primati nalaze i radiološke slike digitalnim putem. Takvim će se pristupom značajno smanjiti vrijeme isporuke nalaza i radioloških slika. Osim Opće bolnice Zadar, ova je aplikacija odnedavno zaživjela i u Kliničkom bolničkom centru Osijek te Kliničkom bolničkom centru Zagreb, a u zagrebačkoj se Klaićevoj bolnici koristi već gotovo godinu dana.

Implementacijom Patient Portala pojednostavit će se dosadašnji procesi potraživanja brojnih dokumenata potrebnih za daljnje liječničke konzultacije koji će sada biti dostupni u svako doba uz samo jedan klik. Također, obogaćuje se dosadašnji karton pacijenata zadarske bolnice te su uz nalaz dostupne i radiološke slike koje, osim za arhivu, mogu poslužiti i za drugo liječničko mišljenje jer sama slika ima dijagnostičku kvalitetu i određeni set alata za njezinu obradu. Sukladno tome, poboljšat će se i kvaliteta zdravstvene skrbi. Osim smanjenja gužvi te pritiska na samo osoblje bolnice, uključivanje ove web aplikacije u sustav, rezultirat će i uštedom sredstava koja se koriste za trenutni načina ispisivanja nalaza i digitalnu pohranu slika.

Patient Portal, koji se pokazao kao velika prednost općenito u zdravstvenom sustavu kao i za vrijeme trajanja pandemije koronavirusa, potekao je iz zagrebačke tvrtke EHS, nekada poznate pod nazivom MedIT. U izradu je uloženo mnogo truda kako bi se stvorilo rješenje koje je intuitivno i jednostavno za korištenje, a opet pomno ispunjava sve sigurnosne aspekte pristupa portalu. Direktor EHS-a, Zoran Tolić, otkrio je i po čemu je još ova web aplikacija značajna za daljnji razvoj digitalizacije na području medicine:

– S jedne strane, zdravstveni sustav želi staviti naglasak na prevenciju zdravstvenih problema, dok s druge strane pacijenti žele aktivno sudjelovati u brizi o svom zdravlju. I liječnicima i pacijentima je u interesu smanjiti broj nepotrebnih dolazaka kojima opterećuju sebe i sustav te ubrzati i pojednostaviti dijagnostiku kako bi adekvatna terapija mogla početi čim prije. Porastom trenda digitalizacije porasla je i potreba za sustavom koji će im to i omogućiti, pa je tako nastao Patient Portal čiji je cilj pomoći korisnicima kako bi im sve potrebne informacije bile dostupne na brz i jednostavna način te ih mogu pronaći na jednommjestu. Dosadašnja su iskustva korištenja portala vrlo pozitivna, na što smo izuzetno ponosni, a vjerujemo da će se isti dojmovi nastaviti i daljnjim uvođenjem ovog rješenja u zdravstveni sustav, izjavio je Tolić.

Ravnatelj Opće bolnice Zadar Željko Čulina, dr. med. ističe da je poslovanje Opće bolnice Zadar tijekom protekle godine, uz sve izazove u zdravstvu koje bolnica dijeli s ostatkom zdravstvenih ustanova u Republici Hrvatskoj, obilježio najveći projekt informatizacije bolničkog, laboratorijskog te radiološkog informacijskog sustava u povijesti bolnice.

– Implementacijom informatičkih rješenja, između ostalog, omogućava se i primjena eRadiologije, kao nastavka nacionalnog projekta eKartona, što za pacijente znači pristup i pregled slikovne dijagnostike i nalaza na svojem „Patient Portalu“. Pacijenti su do uvođenja Patient Portala morali doći u Opću bolnicu Zadar kako bi preuzeli nalaz i cd-medij s radiološkim slikama, dok će sada nalazi i radiološke slike pacijentima biti vidljivi kroz web aplikaciju.

Također je omogućen lakši pristup nalazima i slikama od strane izabranog liječnika i svih koji imaju pristup eKartonu pacijenta, kao i dijeljenje slika, traženja drugog mišljenja i slično. Krajnji je cilj projekta informatizacije u Općoj bolnici Zadar osigurati najbolju moguću podršku liječenju i njezi pacijenata, radu medicinskog osoblja, administracije i menadžmenta Bolnice. Navedenim će se utjecati na povećanje dostupnosti i kvalitete zdravstvene zaštite, a sve primjenom najsuvremenijih informacijskih rješenja dostupnih u Republici Hrvatskoj, kao i alata u procesima dijagnostike i liječenja, izjavio je ravnatelj Željko Čulina, dr.med.

Osoblje svih bolnica posebno je educirano za njegovo korištenje kako bi prelazak na novi, digitalni sustav rada prošao bez smetnji. Samo je sučelje vrlo intuitivno i jednostavno za uporabu te omogućava korisnicima da do svih potrebnih podataka dođu putem linka koji se nalazi u radiološkim nalazima, a koji su isporučeni putem Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH).

O EHS-u

EHS je započeo svoje poslovanje 2017. godine pod imenom MedIT. Uz Patient Portal, i druga rješenja potekla iz EHS-a, koji slovi kao lider u razvoju i implementaciji PACS/RIS rješenja (engl. picture archiving and communication system/radiology information systems), uključena su u brojnim kliničkim bolničkim centrima u Zagrebu, Osijeku i Splitu, u općim bolnicama u Zadru, Koprivnici, Našicama te u domovima zdravlja Istarske, Zagrebačke i osječko-baranjske županije.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...