Tomislav Štengl: “Pjesme s Dore 2023. ćemo čuti puno ranije”
Na točno pola puta od otvaranja javnog natječaja za Doru 2023., urednik projekta Dora 2023. i šef hrvatske eurovizijske delegacije Tomislav Štengl otkrio je kako ćemo i sljedeće godine čuti pjesme ranije i to puno ranije, prenosi Eurosong hr.
– Pokušat ćemo i napraviti istu tu priču sa pjesmama da se objave ranije, dapače, čak mislim puno ranije. Zato smo u pravila i stavili da izvođači moraju napraviti spotove, a ako nisu u mogućnosti da naprave pravi spot, onda lyrics spot – otkrio je to Štengl u emisiji Music Pub Zlatka Turkalja.
Na pitanje o promjenama u javnom natječaju, urednik Dore 2023. Drugom programu Hrvatskog radija potvrđuje da je i intencija promjene natječaja uvođanje polufinalnih večeri hrvatskog nacionalnog izbora.
-Intencija je da idemo na više večeri, da prođe na ovom izboru više pjesama, dakle, maksimalno 28, pa bismo išli na dva polufinala i finale – rekao je Štengl pričajući o natječaju.
Dodatan trud na motivaciji autora i izvođača
HRT je svjestan da pojedini autori i izvođači iz nekog razloga izbjegavaju Doru, a njegovo mišljenje je kako je to festival koji ne može štetiti nikome.
– Mi kao HRT pokušavamo motivirati što više ljudi da se javi. Razgovarali smo s društvom skladatelja, glazbenom unijom, hrvatskim nakladnicima da motiviraju svoje izvođače i autore da prijave što više pjesama – ispričao je Tomislav Štengl dodajući kako će onaj tko pobijedi na Dori, najvjerojatnije, imati i određene financijske dobiti.
– Ove godine smo u pregovorima da nađemo načine kako bismo motivirali izvođače i autore. Da tu ima i nekavih financijskih nagrada. Da im se taj nastup na Dori, ako pobijede, financijski pokrije, taj njihov ulog, u sve to što su morali uložiti da bi nastupili – kazao je Štengl.
Posebne televizijske emisije kao zagrijavanje za Doru
Kad se pričalo o spotovima koje bi izabrani sudionici Dore 2023. trebali snimiti, urednik Dore otkriva kako će se emitirati u posebnim televizijskim emisijama koje će biti snimljene za hrvatski nacionalni izbor.
– Ideja nam je da se kroz neke televizijske emisije, koje će biti posvećene samo Dori, i zavrte ti spotovi. Druga stvar je da su ljudi jednostavno informirani. Idemo po principu ako Eurosong funkcionira na način da dva i pol mjeseca svi znamo te pjesme, čujemo ih, pa je Eurosong uspješan – objasnio je ovo pravilo najtečaja u emisiji Štengl dodajući da tako onda može biti i na Dori.
– Uvijek je interesantno vidjeti kako će neki autorski tim razraditi svoju pjesmu za nastup na velikoj sceni, pa onda to može biti tako i na Dori. Nadamo se da sve to zajedno ima nekakv put koji bi nas trebao izvući iz polufinala do finala – iskren je bio Tomislav Štengl.