Njemački ADAC odabrao najbolji infotainment sustav u automobilima: Tesla završila na posljednjem mjestu

Gumbi i tipke sve više nestaju s upravljačke ploče modernih vozila, a zamjenjuju ih zasloni i ekrani osjetljivi na dodir. Ali koliko rješenja orijentirana na zaslon odvlače pažnju u usporedbi s drugim operativnim konceptima? Njemački autoklub (ADAC) je testirao sa šest vozila. U suradnji sa znanstvenicima sa Sveučilišta primijenjenih znanosti u Augsburgu, 24 testne osobe testirale su ukupno šest vozila na ispitnom poligonu ADAC-a, izvršavajući različite radne funkcije bilo putem zaslona osjetljivog na dodir ili kontrolera (touchpad ili rotacijski gumb) pri brzini od 40 i 50 km/h.

Test je bio podijeljen u tri kategorije: funkcije važne za sigurnost (50% ocjene), klima uređaj (30%) i infotainment (20%), u sljedećim vozilima: BMW serije 1 (rotirajući gumb), Mazda 3 (okretni gumb), Mercedes A-klase (touchpad), Dacia Duster (zaslon osjetljiv na dodir), Tesla Model 3 (zaslon osjetljiv na dodir) i VW Golf (zaslon osjetljiv na dodir).

Test je pokazao iznenađujuće rezultate: na primjer, BMW serije 1 pokazao se mizernim u radu infotainmenta (ocjena 5.1), dok je isti taj model iz Münchena bio na vrhu kada je riječ o funkcijama bitnim za sigurnost. Zanimljivo je i da je niskobudžetna Dacia Duster završila ispred Mercedesa A-klase u ukupnom poretku, dok je Tesla završio na samom kraju poretka jer je vrijeme rada i odvlačenja pažnje bilo predugo, posebno za sigurnosno važne funkcije.

Tesla je također dobila loše ocjene kada je u pitanju kontrola klime, jer se mnoge postavke klime moraju napraviti preko podrazine izbornika, što oduzima značajno vrijeme.

Pobjednik testa bila je Mazda 3. Operacija Japanca je dvodjelna s navigacijom i infotainmentom kojim uglavnom upravlja kontroler, dok je kontrola klime na zasebnom modulu s tipkama i gumbima. Jedino se u kategoriji Infotainment Mazda nije posebno pokazala (ocjena: 3,9).

VW Golf je završio u sredini poretka na 3. mjestu jer su testeri kritizirali odgođene reakcije sustava, a kritiziran je i nedostatak zasebne kontrole klime, piše HAK.

Tesla je završila na samom kraju poretka, a samo je jedna od testiranih osoba uspjela pronaći gumb za svjetla opasnosti bez prethodnog upozorenja. On se naime nalazi u stropu vozila, a prema ADAC-u, to može predstavljati veliku opasnost za novopridošle ili povremene vozače Tesle.

Stručnjaci su se također žalili na nedostatak zasebnih gumba ili poluga za svjetla za vožnju, stražnjih svjetla za maglu i brisača vjetrobranskog stakla, a to dovodi do dugog traženja, a time raste i odvlačenje pažnje.

Ovo je ukupni rezultat ADAC testa:

  1. Mazda 3 (ocjena 1,9)
  2. BMW serije 1 (2,1)
  3. VW Golf (2,2)
  4. Dacia Duster (2,3)
  5. Mercedes A klasa (3,0)
  6. Tesla Model 3 (3,8)
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...