Otvara se akademija za hrvatske influencere, među predavačima je Bibinjka Paula Sikirić: “Tržište je danas krcato konkurencijom”
Ako ste još uvijek među onima koji misle da “influencanje nije pravi posao”, razmislite opet. Na Edward Bernays University Collegeu u tijeku su prijave za prvu generaciju tromjesečne Influencerske akademije, čiji će program kreirati 20 predavača, mahom influencera i stručnjaka za komunikacije. Tih 20 predavača zajedno na društvenim mrežama prati oko dva milijuna ljudi, što je brojka koja je ekvivalent polovici Hrvatske. Takav brojčani doseg među publikom tradicionalni mediji poput televizije, tiska ili radija u Hrvatskoj danas mogu samo sanjati.
Među predavačima su Ella Dvornik, Ida Prester, Andrea Trgovčević, Doris Pinčić, Marijana Batinić, Sandi Pego, Kristijan Iličić, Nevena Rendeli, Paula Sik…
Iznimno je važno, govori Paula Sikirić, na mrežama imati vlastiti potpis, neku upečatljivu caku.
– Kako dizajneri imaju detalje po kojima su prepoznatljivi, neki svoj pečat, tako ih moraju imati i influenceri. To može biti upravo hashtag, neka fora, poštapalica, način odijevanja ili neki zanimljivi nadimak. Nešto po čemu će te ljudi pamtiti – govori za Jutarnji list.
Nju, kaže, čudi obrazovanje za influencere nije stiglo u Hrvatsku i prije. I srdačno pozdravlja novu akademiju.
– Odlična je stvar da se ljudi koji imaju interes prema radu na društvenim mrežama i obrazuju na tome polju. Tržište je danas krcato konkurencijom i vjerujem da su edukacija i usmjeravanje prema najboljem mogućem sadržaju iznimno korisni – govori Paula.
Puno bi joj, govori, pomoglo da je na svojim počecima znala neke stvari koje zna danas.
– Zapravo je trebalo proći dosta vremena prije no što sam svoj rad počela doista naplaćivati. Jedan dugi period sam radila promocije u zamjenu za kompenzacije proizvodima, nisam za njih očekivala nikakav novac. No to je, doduše, bio tek početak, kako moj osobni, tako i sami začetak naše branše generalno – kaže Paula, koja je, inače, zaljubljenica u sve medije, pa je neko vrijeme radila i kao DJ-ica na radiju te voditeljica na televiziji, a imala je i svoju kolumnu.
Usluge promocije na društvenim mrežama kao i većina influencera naplaćuje preko svojeg obrta. Ima knjigovođu koja brine o administrativnom dijelu posla.
– Tek prije dvije godine sam otvorila vlastiti obrt, a do toga su mi suradnici plaćali preko firmi mojih prijatelja, rodbine… Do tada nisam bila svjesna koliko je jednostavno otvoriti obrt. Ova i slične tehnikalije su također stvari koje su važne u ovome poslu i vjerujem da će ljudima koji žele kreirati sadržaj koristiti kada im netko objasni sve korake u tome procesu, rastumači kako izgleda plaćanje doprinosa i slično. Ta znanja štede vrijeme – priča Paula, koja gotovo sav sadržaj na svojem Instagramu stvara sama te tek ponekad napravi profesionalnije photoshootinge, na kojima ju snima prijateljica fotografkinja.
– Odbijam oko sebe okupiti neki veći profesionalni tim. Trudim se ne davati baš sve od sebe u Instagram profil. Imam bebu i dva psa, želim biti s njima i posvetiti im se, a na Instagramu ionako provodim osam sati dnevno – smije se, pa nastavlja: – No, isto tako, želim i tamo zadržati vlastiti karakter. To je misao kojom se uvijek vodim, želim se prezentirati realno. Najbolji si kad si svoj. Najbolje se osjećam kad odjenem robu koja mi paše uz karakter i trenutno raspoloženje. A ne cenzuriram ni svoje misli, što možda nije najpametnije jer uvijek bolje prolaze oni koji su nenametljivi. No ja uvijek radim po svom – kaže.
Ljudi koji ju prate, vjeruje, osjete tu iskrenost.
– To su ljudi s kojima komuniciram, koji mi se nekada čak i obraćaju sa svojim privatnim problemima. I zato mi je važno da ostanem vjerodostojna, pa u skladu s time pomno biram i suradnje, na mojem su profilu samo proizvodi u koje vjerujem. Ako ih još nisam koristila, prije no što s nekim sklopim dogovor ih probam. Imala sam u ovim godinama i kampanje kojima se manje ponosim, ali sam naučila kako izbjeći nešto iza čega ne stojim. Jednom smo moji pratitelji i ja bili i žrtve prevare – prisjeća se.
Pa, o čemu se točno radilo?
– Cure su naručivale proizvod, a on im nikada nije bio isporučen. A ni ja nisam bila plaćena za ono što sam odradila. Djevojke su mi se javile i rekle da se radi o prevari, odnosno neodgovornosti brenda, koji jednostavno nije poslao narudžbe. Nije se radilo o velikim ciframa, no na koncu to nije važno, sve i da se radilo o deset kuna. Učinila sam sve da se to ispravi, morala sam i prijetiti tužbom. No na kraju se sve izgladilo – kaže Paula.
Na koncu, zaključuje da je njezina i branša njezinih kolega eksplodirala. – Da, vrijeme je da svi pojme da se od društvenih mreža može zaraditi. One su danas ono što su nekad bili televizija ili billboardi – govori.