Fain o skupoći domaćih destinacija: “Tko je slabije platežne može planirati odmor u lipnju ili rujnu. I ne birati najpopularnije destinacije”
Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih turističkih agencija koja okuplja 230 redovnih i više od sto pridruženih članica-agencija, i sam je vlasnik turističke agencije u Zadru, Terra Travel, kaže da je „oprezno optimističan“ oko procjena kakva će biti naredna turistička sezona u Hrvatskoj, naprosto zato jer je previše faktora koji su posve nepredvidljivi.
– Početkom godine, u siječnju i veljači, bilježili smo izvanredan broj rezervacija, pogotovo za visoku sezonu, za srpanj i kolovoz, ali i za predsezonu. A onda je nakon početka rata, onih prvih par dana – sve stalo. Bilježilo se vrlo malo rezervacija i to je zbilja bio ozbiljan šok. Iz dalekih odredišta, primjerice iz SAD, primali smo upite o tome mogu li se odgoditi putovanja. Naravno, sve je to bilo ljudski. Svi smo uostalom bili šokirani i potreseni slikama rata, a Hrvatska je za mnoge vani koji žive daleko od Europe izgledala kao destinacija koja je prilično blizu ozbiljnim ratnim sukobima. No, sada se situacija s rezervacijama stabilizirala. Na žalost, rat traje i dalje i dalje je mnogo neizvjesnosti, ali mislim da je neovisno o svemu Hrvatska prepoznata kao sigurna destinacija i da ljudi i dalje nastoje planirati odmor i žele izabrati Hrvatsku. Početkom travnja su već krenule i prve turističke avio linije i za sada sve ide kako treba. Ako rat ne eskalira i ako se ne pojave nove komplikacije oko pandemije, neki novi soj koji će tražiti nova zatvaranja – mislim da možemo zaključiti da ćemo imati jako dobru turističku godinu, da ćemo možda biti i u rangu 2019., odgovara Fain na pitanje je li rat u Ukrajini prouzročio ozbiljne probleme u hrvatskom turizmu.
Za domaća turistička odredišta mnogi će reći da su – preskupa. Na pitanje hoće li ove godine biti još skuplja, fain odgovara:
– Teško je reći što je skupo, a što nije – jer nekome jest skupo, a drugome nije. Važno je da svatko može naći nešto što je njemu prihvatljivo. Također, ako je netko slabije platežne moći, možda može planirati odmor u lipnju ili rujnu. I ne birati najpopularnije destinacije. Srpanj i kolovoz će sigurno biti najskuplji. No, povećanja cijena i u turizmu su na žalost neizbježna. Bila bi iluzija da ovo povećanje cijena energenata, hrane itd. neće utjecati i na cijene smještaja i usluga u restoranima i cjelokupnih turističkih aranžmana, prenosi Net.hr.