Što u slučaju stečaja Sberbanke?: “Ne prestaju obaveze klijenata prema banci, nema zamrzavanja”
Sberbanci Hrvatska nametnute su sankcije u obliku dvodnevnog moratorija na poslovanje.
Tim povodom Večernji je razgovarao s direktoricom Hrvatske agencije za osiguranje depozita (HAOD) Marija Hrebac.
Na pitanje imaju li štediše razloga za brigu, odgovara:
– Nemaju, i to zbog moratorija jer se razmatra sanacija. Ako to ne uspije, postoji i sustav za osiguravanje depozita koji u Hrvatskoj postoji više od 20 godina. Dosad je propalo oko 30 kreditnih institucija, a mi smo dosad isplatili više od 200.000 klijenata s 5,5 milijardi kuna štednje.
Ako banka propadne, u kojem razdoblju mogu štediše računati na taj novac?
– Mi to radimo najbrže i najbolje među EU osiguravateljima, imamo dovoljno sredstava na raspolaganju. HAOD je tu ulogu proteklih nekoliko godina izvršio u roku od sedam dana nakon postupka. Nema nikakvog razloga za brigu, mi smo to već napravili 31 put i stavit ćemo sva sredstva na raspolaganje. Pripremamo li mi isplatu za 7000 računa ili 70.000 računa, nama je isti posao. Sve članice će od 2024. godine morati to napraviti u roku od sedam dana, no mi to već radimo.
Odovorila je i na pitanje što je s onima koji imaju kredite u Sberbanci u slučaju stečaja?
– Ne prestaju obaveze klijenata prema banci, nema zamrzavanja. Ako banka ode u prisilnu likvidaciju, razlika je samo ta da će sredstva ići na račun banke u stečaju, ali i dalje unovčavaju imovinu banke i namiruju vjerovnike.