Fain o sezoni: “Ako će se gledati ECDC karta, Hrvatska će lošije stajati. Nećemo se moći promovirati kao sigurna destinacija”

Rezultati koje mjerimo od početka godine do danas su izuzetno dobri, oni su oko 70% bolji u odnosu na prethodnu godinu, koja je imala puno manji broj zaraženih nego što je danas. Optimizam daje to što je postotak bookinga koji se već sada realizira u vrlo dobrom trendu, iako smo svjesni da se on može i otkazati, ovisno o situaciji koju ćemo imati, međutim, za sada imamo još kredit koji smo stekli i u 2020. i u 2021., što su naši gosti očigledno prepoznali, rekao je direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević u HTV-ovom Dnevniku.

Na pitanje kako se Hrvatska s procijepljenošću od 57% može mjeriti i natjecati na tržištu sa svojim glavnim konkurentima na Mediteranu, čelnik Udruge putničkih agencija Tomislav Fain je rekao da je to ono što budi strah u sezonu.

– Ako će se gledati ECDC karta, a znamo da je jedan od segmenata procijepljenost, sigurno će Hrvatska lošije stajati. Ako budemo imali manji broj zaraženih, možemo na kraju završiti u crvenom i samim time ugroziti sezonu, dodao je.

Fain ističe da će sve ovisiti o nama samima, koliko ćemo se paziti, koliko ćemo biti odgovorni, koliko će se i turistički djelatnici, ali i svi ostali građani cijepiti.

 

Cijela hrvatska obala je jedna cjelina 

Kada se gleda europska COVID karta, cijela hrvatska obala je jedna cjelina, unatoč tomu što je među županijama razlika u procijepljenosti. Ivošević je rekao da bi voljeli da cijela obala ima istu procijepljenost i da se ne rade razlike, no očito je da se neke regije znaju bolje organizirati, što je ključ uspjeha.

– Ako usporedimo godinu koja je pred nama i 2020. ili 2021., tada nismo ni znali kako se trebamo pripremiti i što će se vrednovati, pogotovo u 2020. U 2021. je bilo nešto bolje, znali smo što moramo činiti, pa smo izvukli dobar rezultat. Sada znamo da nam je uvjet da procijepljenost mora biti na puno većoj razini, ako ne promijenimo našu boju na puno nježnije nijanse od ove tamnocrvene, znamo što nam je činiti. Trebamo se organizirati i iskoristiti sve ono što će nam se ponuditi u ovoj, nadam se uspješnoj turističkoj godini, dodao je.

 

Fain: Naši konkurenti na Mediteranu će iskoristiti negativni PR 

Lani smo se promovirali pod sloganom “Stay safe in Croatia”, neki hoteli su se također reklamirali da su svi njihovi djelatnici cijepljeni, Fain je rekao da ćemo teško, ako ostane ovakva situacija, ako ostanemo u tamnocrvenom ili crvenom, sigurno je da nećemo moći se promovirati kao sigurna destinacija od COVID-a 19.

– Ono što je sigurno, naši konkurenti na Mediteranu će iskoristiti taj negativni PR, plasirati ga na naša emitivna tržišta i na taj način pokušati te goste koji su odlučili ili već napravili neku predrezervaciju u Hrvatskoj, odvući u svoju destinaciju, dodao je.

 

Ivošević: Trebamo ponoviti ono što smo vrlo dobro činili protekle dvije godine 

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac rekla je kako je cilj da ne budemo tamnocrveni. Ivošević kaže da se u pretpandemijskim godinama govorilo kako nam se turizam sam dešava, ističe da to jednostavno nije istina, najbolja potvrda tome su pandemijske godine koje pokazuju koliko je učinila Hrvatska i koliko smo, u odnosu na konkurente, puno bolje bili organizirani i pripremljeni za sezonu.

– To nas očekuje i ove godine, trebamo samo ponoviti ono što smo vrlo dobro činili u protekle dvije godine. Iskreno se nadam da će za 2 mjeseca, čim počne, ljepše vrijeme, da će se protokoli za ulazak u bilo koju zemlju totalno promijeniti i da ćemo se više morati brinuti o turizmu, kako odraditi biznis, a ne da nam omikron utječe na turističku godinu, dodao je.

– I prošla godina nam je probudila optimizam. Rezervacije koje dobivamo su na razini onih za 2019. godinu, s tim da moramo znati da su ovo rezervacije bez uplate avansa, gosti mogu te rezervacije otkazati u bilo kojem trenutku. Veseli nas da imamo najave novih letova, neki od avioprijevoznika još nisu pomaknuli datume dolazaka prvih letova, nadamo se da će tko i ostati i da ćemo početkom 4. mjeseca vidjeti prve gost. Na svima nama skupa je da se pripremimo, i javni i privatni sektor, svi skupa trebamo dočekati te goste i pokušati biti kao što smo bili i posljednje 2 godine jedna sigurna destinacija koja će privlačiti goste sa svih strana svijeta, rekao je Ivošević.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...