Nemamo nikakvu strategiju razvoja biciklizma, do 2030. stvari se moraju promijeniti
U utorak je Europska federacija biciklista objavila novo izvješće o stanju nacionalnih strategija biciklizma u zemljama Europe, u vrijeme kada raste politički interes za biciklizam kao održiv i zdrav način putovanja.
Pedeset četiri zemlje regije su se obvezale u svibnju 2021. godine razviti i krenuti u primjenu nacionalne strategije do 2030. Analizom podataka iz 47 europskih zemalja, dolazi se do zaključka da je velika većina daleko od toga da dosegne ovaj cilj.
Od 47 analiziranih zemalja, u njih 13 trenutno postoji nacionalna strategija za razvoj biciklizma, dok 10 ima strategije kojima je potrebna nadogradnja. 2021. godine su nacionalnu strategiju usvojile Belgija, Cipar, Njemačka i Španjolska, a još pet zemalja je u procesu razvijanja vlastitih strategija.
Da bi se postigao cilj razvoja strategija do 2030., većina zemalja mora hitno započeti proces razvoja ili nadograđivanja nacionalnih strategija, piše u izvješću.
Federacija planira svake godine objavljivati izvješća kojima će pratiti napredak, implementaciju i efikasnost strategija do 2030. godine.
Ključne točke u izvješću navode da ukupno 23 zemlje imaju, ili su u jednom trenutku imale nacionalnu strategiju razvoja biciklizma. U 10 zemalja, uključujući tradicionalno biciklističku naciju Dansku, ta strategija je zastarjela. Pet zemalja u ovom trenutku razvija nacionalnu strategiju, uključujući Grčku, Italiju i Ukrajinu.
Devetnaest zemalja, najviše na Balkanu, istočnoj Europi i Kavkazu, nikada nisu imale nacionalnu strategiju za razvoj biciklizma i trenutno ju niti ne razvijaju. U tu skupinu je uključena i Hrvatska.
Klasične mjere u procesu razvoja takve strategije uključuju promociju kombiniranog prijevoza, zakonske izmjene propisa o cestovnom prometu i razvoja nacionalne mreže biciklističkih ruta.
Trajanje većina strategija poklapa se s trajanjem mandata vlada koje su ih i donijele, dok su ostale zemlje donijele strategije na rok od sedam, deset ili 25 godina, navodi se u izvješću Europske biciklističke federacije, prenosi N1.