Ministar Fuchs u Zadru: “Pokrenuta je velika reforma, djeca će ići na cjelodnevnu nastavu”
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs bio je u ponedjeljak u Zadru na prigodnom otvorenju Osnovne škole Voštarnica koja je sagrađena u sklopu Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju i smještaj djece s posebnim potrebama Mocire.
Čestitao je svima koji su sudjelovali u izgradnji nove škole, dodavši da je uvjeren da će svi djelatnici pružiti vrhunsku potporu i pomoć djeci, ali i roditeljima.
-Objekt je izgrađen po svim standardima, kako to danas u modernom svijetu ovakav tip objekta traži i zahtijeva. Krenuli smo u veliki reformski zahvat unatoč pandemiji, osigurali smo ogroman izvor sredstava za izgradnju škola i dječjih vrtića u cijeloj Hrvatskoj. Reformski proces ide u smjeru da sva djeca idu na cjelodnevnu nastavu, na boravak u školama. On će biti minimalno do 15 sati, a ako lokalna sredina odluči, postoji mogućnost produžetka do 17 sati, rekao je ministar Fuchs
Upitan je li zabrinut zbog manjeg broja upisanih prvašića, Fuchs je rekao da ih to brine.
-Brine i Vladu, ali brine i čitav niz sektora. Naravno da jedno društvo čine ljudi i ako nam je natalitet u padu, naravno da to nije dobro ne samo za društveni nego i gospodarski razvoj, rekao je ministar.
Govoreći o psihološkim posljedicama koje su učenici imali zbog nastave online, ministar je kazao da će posljedice otklanjati oni koji su za to školovani, a to su u prvom redu psiholozi.
-Svi oni zagovornici isključivo online nastave, mislim da su se sada uvjerili da tehnologija nikada ne može zamijeniti međusobni kontakt. Zamislite da su djeca bila zatvorena bitno dulje. Djeca su kod nas boravila oko 5 tjedana na nastavi online, za razliku od drugih zemalja u kojima je to bilo više izraženo, istaknuo je Fuchs.
Komentirao je i prijedlog Sindikata Preporod u kojem se preporučuje da se s učenicima prođe gradivo koje nisu uspjeli usvojiti zbog online nastave, a zbog čega su učenici morali uzimati instrukcije.
Instrukcije su postojale ranije i prije pandemije. Naravno da zbog boljih uvjeta poučavanja u školama, idemo u reformski zahvat veliki, a to je dogradnja vrtića i škola. Da bi svi išli u predškolu, vi morate svima omogućiti pristup vrtićima. Vi možete mijenjati kurikule i nastavne planove, ali ako vam satnica poučavanja ostaje ista, onda nećete dobiti ono što želite, kaže ministar.
Ministar kaže da moramo imati analizu, te kako se upravo zbog toga ide s nacionalnim ispitima, da vidimo kako tu stojimo.
-Šteta što nacionalni ispiti nisu uvedeni prije. Samo Hrvatska i Grčka nemaju nacionalne ispite. Agencija za odgoj i obrazovanje je već ranije dobila uputu da osmisli preporuke kako učitelji u prvih mjesec dana trebaju pristupiti provjeri znanja učenika. Ne možete napraviti generalni test, to učitelji moraju identificirati”, rekao je.
Uz OŠ Voštarnica, u Mocirama od svibnja radi Dječji vrtić Latica za djecu s teškoćama u razvoju, a uskoro će se otvoriti i ustanova socijalne skrbi za iste korisnike.
Gradnju školske zgrade, koja ima 2362 metara četvornih zatvorenog prostora, financiralo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a sa 2,87 milijuna kuna financiralo je i opremanje. Dio opreme financiran je iz EU Projekta ASIQ Interreg IPA programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina i Crna Gora u vrijednosti 790.000 kuna.
Centar Mocire gradio se 14 godina, a u travnju 2017. Grad Zadar je aneksom ugovora preuzeo ulogu investitora i obvezu da dovrši gradnju centra koji je tada bio već potpuno devastiran. Ugovor je potpisan u travnju, a radovi na dovršetku počeli su u srpnju prošle godine.